در گفت و گو با پانا

کارگردان تئاتر «خوابگرد»:مردم بهترین داوران فرهنگ و هنر هستند

تهران (پانا) - کارگردان تئاتر «خوابگرد» که در سی هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرکت دارد، معتقد است وضعیت فرهنگ و هنر از طرف مردم سنجیده می شود و در نهایت این جامعه است که کیفیت آثار هنری را مشخص می کند.

کد مطلب: ۱۰۲۰۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان تئاتر «خوابگرد»:مردم بهترین داوران فرهنگ و هنر هستند

امیر کلهری پور کارگردان تئاتر «خوابگرد» درباره اهمیت گسترش اجراهای تئاتر گفت: از نظر من اجرای تئاتر نباید فقط به جشنواره معطوف باشد. قصد من هم برای به اجرا درآوردن تئاتر در بخش غیررقابتی این است که عموم مردم بتوانند تئاتر را ببینند و درباره خوب یا بد بودن آن قضاوت کنند.
او با بیان اینکه مردم خود داوران آثار هستند، افزود: تئاترهای بخش غیررقابتی به نوعی از طرف مردم ارزیابی می شوند و در نهایت این جامعه است که سطح تئاتر را مشخص می‌کند و تئاتر را در رتبه خوب یا بد قرار می‌دهد.
کلهری پور با اشاره اهمیت در نظر گرفتن بخش‌های مختلف در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ادامه داد: وجود بخش های مختلف در این جشنواره باعث شده تا جامعه با یک مجموعه کامل از تئاتر روبرو شود. در این صورت حتی افرادی که با تئاتر آشنا نیستند و تصمیم دارند برای اولین بار در جشنواره با این هنر روبرو شوند، تئاتر را از جهات مختلف ارزیابی می کنند.
وی با اشاره به ورود بخش خصوصی به حوزه تئاتر و سرمایه گذاری در این هنر از سوی آن افزود: ورود بخش خصوصی به تئاتر از زمانی پیش آمد که دولت حمایت های خود را از تئاتر سلب کرد. این اتفاق منجر به آغاز روند خصوصی سازی تئاتر شد.
کلهری پور به ورود سلبریتی ها به حوزه تئاتر و هنر نمایش اشاره کرد و ادامه داد: معمولا کارگردان ها برای بالا بردن فروش گیشه تئاترشان از سلبریتی ها دعوت می کنند و مخاطبان هم برای رویارویی با سلبریتی ها به تماشای این تئاترها می نشینند.
کارگردان تئاتر «خوابگرد» خاطر نشان کرد: در دوره نوجوانی ام جشنواره ای در هشتگرد برگزار می شد که کم کم به یک فرصت برای نوجوان ها تبدیل شد. در یکی از این جشنواره ها جعفر والی حضور پیدا کرد و با نوجوانانی که به بازیگری علاقه داشتند آشنا شد. سپس یک دوره کلاس رایگان بازیگری در هشتگرد برگزار کرد و این اتفاق من را با تئاتر همسوتر کرد.
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار