رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین:

بیش از 49 هزار بیکار در استان قزوین؛ نیمی از بیکاران تحصیلکرده هستند

قزوین (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اعلام کرد که « ۴۹ هزار و ۷۲۳ نفر در استان بیکارند که معادل 20 هزار نفر آن ها تحصیل کرده دانشگاهی هستند.»

کد مطلب: ۱۰۱۹۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 49 هزار بیکار در استان قزوین؛ نیمی از بیکاران تحصیلکرده هستند

ابوالفضل یاری در جمع مدیران استان در گزارش جامع از وضعیت مهاجرت و بیکاری در استان قزوین اطلاعاتی داد و اظهار کرد: در استان قزوین ۴۹ هزار و ۷۲۳ نفر بیکار داریم که نیمی از آنها معادل ۲۰ هزار نفر تحصیل کرده دانشگاهی است.

او بیان کرد: ۱۹ درصد اشتغال استان در کشاورزی و ۳۶ درصد در صنعت است و ما برای کاهش نرخ بیکاری باید در بخش ساختمان و خدمات بتوانیم شغل جدید ایجاد کنیم.

یاری افزود: نرخ بیکاری استان قزوین همواره کمتر از نرخ کشوری بوده و در حال حاضر نیز ۱۰.۲ درصد است که اگر بخواهیم آن را به ۷ درصد کاهش دهیم باید سالانه ۳۵ هزار شغل جدید ایجاد کنیم.

او به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان اشاره و تصریح کرد: با ساخت این واحدها ما تا سه درصد نرخ بیکاری را کاهش می دهیم و در این زمینه نباید فقط به صنعت و کشاورزی اکتفا کرد.

یاری اظهار امیدواری کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی طرح‌های اولویت دار اعلام شده را در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد کاهش بیکاری و رونق تولید و اقتصاد در استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار