در گفت وگو با پانا:

تاجیک:‌ تورم دی مبنای تعیین سبد معیشت کارگران خواهد شد

تهران (پانا ) - عضو کمیته مزد شورای عالی کار می‌گوید براساس آخرین تصمیم کمیته مزد شورای عالی کار مقرر شد پس از 10 بهمن‌ماه سال جاری که مرکز آمار اطلاعات نرخ تورم را به روزرسانی می‌کند سبد معیشت کارگران را برای تورم منتهی به دی ماه تعیین کند و محاسبه کند و به شورای عالی کار ارایه شود.

کد مطلب: ۱۰۰۸۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تاجیک:‌ تورم دی مبنای تعیین سبد معیشت کارگران خواهد شد

محمدرضا تاجیک، عضو کمیته مزد شورای عالی کار در گفت ‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: « پس از 10 بهمن‌ماه سال جاری که مرکز آمار اطلاعات نرخ تورم را به روزرسانی می‌کند سبد معیشت کارگران را برای تورم منتهی به دی ماه تعیین کند و محاسبه کند و به شورای عالی کار ارایه شود.»

وی با بیان اینکه مزد منطقه‌ای و مزد صنوف نیز از جمله موضوع‌هایی است که در دستور کار بررسی‌های کمیته مزد قرار دارد، عنوان کرد:‌ « مزد منطقه‌ای به دستمزد 99 نخواهد رسید اما بررسی‌ها درباره آن درحال انجام است. مزد منطقه‌ای نیازمند زیرساخت‌هایی است و تا زمانی که مزد منطقی به کارگران پرداخت نمی‌شود اجرای مزد منطقه‌ای در کشور اجرایی نخواهد بود.»

تاجیک خاطرنشان کرد:‌ « برخی این تصور را دارند که مزد منطقه‌ای به معنای حقوق کمتر است درحالی که حداقل حقوق طبق قانون مشخص شده است و وقتی می‌گوئیم مزد منطقه‌ای به این معنا است که کارگران متخصص باید حقوق و دستمزدهای بیشتری دریافت کنند. کارگران تخصصی باید سطح دریافتی بیشتری داشته باشد و به عنوان یکی از مواردی که درسال‌های اینده باید مورد توجه جدی قرار گیرد ترمیم سطح دستمزد کارگرانی است که از مهارت و تخصص کافی برخوردار هستند.»

وی افزود:‌ « شورای عالی کار صنایع مختلف و شهرهای مختلف را متناسب با نرخ تورم و هزینه‌های زندگی تعیین می‌کند تا براساس سطح معیشت کارگران بتوان مزدی متناسب به آنها پرداخت کرد. بسیاری از کارگران اکنون تنها نیمی از دستمزد واقعی خود را دریافت می‌کنند و تا زمانی که حداقل دستمزدها اصلاح نشود نمی‌توان درباره ساری و جاری شدن مزد منطقه‌ای سخن گفت.»

عضو کمیته مزد شورای عالی کار عنوان کرد:‌ « سبد معیشت سال گذشته 3 میلیون و 760 هزار تومان محاسبه شد اما حقوق کارگران با حق مسکن یک میلیون و 760 هزار تومان شد. این به معنای آن است که برخی از کارگران تنها نیمی از سبد معیشت خود را دریافت می‌کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار