مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد:

دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال درونی کردن ارزش ها در بین دانش آموزان است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش همدان در جمع معاونین پرورشی استان، نقش مربیان پرورشی را در تبیین و درونی کردن ارزش ها بسیار مهم خواند و انتقال فرهنگ و ارزش ها براساس الگوی ایرانی-اسلامی را از رسالت های مهم دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۰۰۸۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال درونی کردن ارزش ها در بین دانش آموزان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود اظهار کرد: درونی کردن ارزش های اخلاقی به این معناست که مبانی شناختی، گرایشی و ارادی مناسب در مورد رفتارهای ارزشی در درون فرد فراهم گردد.
پورداود با اشاره به روش های مستقیم، نیمه مستقیم و غیرمستقیم برای درونی کردن ارزش ها، گفت: تبیین ارزش ها باید متناسب با شرایط متربیان به شکل دقیق انجام شود.
او با بیان این که آموزش ارزش ها همواره بخش مهمی از اهداف نظام های تربیتی است، تصریح کرد: دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال درونی کردن ارزش ها براساس اهداف سند تحول بنیادین است.
پورداود با تأکید بر این که با وجود منابع ارزشمند دینی از جمله قرآن کریم، احادیث، ادعیه و روایات به لحاظ محتوا بسیار غنی هستیم، خاطرنشان کرد: استفاده از روش های مناسب و کاربردی باعث می شود تا بهتر بتوانیم تربیت تمام ساحتی را تحقق بخشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار