شناسایی ۸۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از شناسایی ۸۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۸۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان اردبیل

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به شناسایی ۸۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان اردبیل گفت: اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی کم هزینه و پربازده است و با توجه به نیاز مبرم استان به اشتغال زایی برای جوانان تمامی طرح‌های اعطایی مورد حمایت است.

او از ایجاد سالانه ۶۰۰ فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی این استان خبر داد و افزود: روند اشتغال‌زایی در صنایع دستی رو به رشد بوده و به دلیل حمایت‌ها، تنها در ۹ ماهه امسال، ۵۰۰ مورد اشتغال از محل مجوز‌های مشاغل خانگی و تسهیلات اعطایی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: با توجه به تسهیلات اعطایی فرصت‌های شغلی مطلوبی در حوزه صنایع دستی ایجاد شده است.

فلاحی با اشاره به آموزش سالانه بیش از هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی تاکید کرد: اغلب هنرجویان بعد از اتمام آموزش قادر به کارآفرینی و تولید صنایع دستی هستند و به همین دلیل دوره‌های آموزشی رو به افزایش است.

او تصریح کرد: به ویژه در سال رونق تولید به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی از محل صنایع دستی و گردشگری هستیم تا بتوان بخشی از دغدغه بیکاری جوانان را پاسخ داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه مشاغل صنایع دستی به سادگی با کمترین امکانات در شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد می‌شود، انتظار می‌رود تسهیلات ویژه برای اشتغال‌زایی این حوزه پیش‌بینی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل همچنین از چاپ کتاب سه جلدی سکه‌های شیخ صفی الدین اردبیلی توسط پژوهشگران اردبیلی خبر داد.

فلاحی گفت: سکه ها جزو آثار گرانبهایی هستند که جنبه های مختلفی از فرهنگ عقاید و باورهای زمان های گذشته در آن نمایان می شود.

او افزود: مجموعه بنای آرامگاهی شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی از آثار شاخص معماری هنر فرهنگ و تمدن اسلامی است و در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده که سکه های فراوانی در این مجموعه طی کاوش های انجام یافته به دست آمده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: با توجه به اهمیت سکه در مطالعات باستان شناسی و تاریخ هنر، نگارندگان زهرا کامرانی، سید روح الله محمدی و فردین عینی تصمیم در مطالعه و مستند سازی این مجموعه سکه‌ها کرده و تمامی سکه های موجود مستندنگاری شدند.

فلاحی افزود: این پژوهش که در ۱۲ فصل بر حسب دوره‌های تاریخی است می‌تواند گامی موثر در روند مطالعات و فعالیت های علمی پژوهشگران و علاقمندان حوزه سکه شناسی، جغرافیای تاریخی و باستانشناسی و دیگر علوم میان رشته ای باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار