دستگیری مامای یزدی به‌دلیل سقط جنایی جنین

تهران (پانا) - مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از دستگیری و تعطیلی واحد درمانی یک ماما در این استان نه به‌دلیل قصور و تخلف پزشکی بلکه به‌دلیل جٌرم سقط جنایی جنین خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری مامای یزدی به‌دلیل سقط جنایی جنین

به‌گزارش ایسنا، محمدحسین زارع در این رابطه تصریح کرد: عاملی که موجب دستگیری این فرد و تعطیلی واحد درمانی او شده، قصور و تخلف پزشکی نبوده بلکه جرمی است که در حیطه درمان صورت داده است.

او سقط غیرقانونی جنین را جرم اصلی این ماما خواند و گفت: سقط جنین در سه حالت درمانی، حادثه‌ای و جنایی انجام می‌شود که جرم این فرد متخلف از نوع سقط جنایی مشخص شده است.

زارع اظهار کرد: در انواع سقط درمانی و حادثه‌ای که الزام آن به سلامت مادر یا جنین مربوط است، تائیدیه سه پزشک و پزشک قانونی مورد نیاز است ولی از نظر قوانین، اقدام به سقط جنین بدون شرایط مذکور با عنوان سقط جنایی، جرم محسوب می‌شود و مشمول مجازات کیفری است.

مدیر درمان استان در پایان با تاکید بر نظارت علوم پزشکی بر واحدهای درمانی و بهداشتی، خاطرنشان کرد: هر چند این موضوع مربوط به حیطه‌ قضایی است اما نظارت کاملی بر فعالیت واحدهای درمانی استان وجود دارد و از هر نوع اقدام غیرقانونی و تخلف در حیطه پزشکی ممانعت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار