کارگاه آموزشی توانمند سازی رابطین مشاور مقطع ابتدایی منطقه 12

تهران (پانا) - کارگاه آموزشی توانمند سازی رابطین مشاور مقطع ابتدایی با عنوان اختلال بیش فعالی با حضور محمود کریوند، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه۱۲، اکبری، کارشناس اختلالات بیش فعالی و فاطمه محولاتی کارشناسی مشاوره در سالن کنفرانس اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی توانمند سازی رابطین مشاور مقطع ابتدایی منطقه 12

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه12تهران، کارگاه آموزشی توانمند سازی رابطین مشاور مقطع ابتدایی با عنوان اختلال بیش فعالی با حضور محمود کریوند معاون پرورشی و تربیت بدنی ، دکتر اکبری کارشناس اختلالات بیش فعالی و فاطمه محولاتی کارشناسی مشاوره در سالن کنفرانس اداره برگزار شد.

کریوند در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان مظلومش بیان داشت: کودکان امروز در عصر پر هیجان و متنوعی که دارای فن آوری های نوین و فرصت های در حال افزایش است زندگی می کنند . اگر بخواهیم آنان را یاری کنیم تا اطمینان حاصل کنند که آماده اند نسل آینده ای از والدین ، کارگران ،‌ رهبران و شهروندان شوند نیاز به حمایت ، راهنمایی و ایجاد فرصت هایی در طول دوره کودکی- که دوره ی رشد و تغیرات سریع است- دارند . معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه افزود: کودکان به طور فردی و رشدی با چالش های مشترک و گوناگونی مواجه می شوند که در پیشرفت تحصیلی آنان موثر است . با توجه به اینکه تسهیل وتسریع ارایه خدمات مشاوره ای مطلوب در عصر ارتباطات نیازمند برنامه ریزی سیستمی وهمکاری سایر عوامل مدرسه می باشد، لذا این طرح به منظور توسعه خدمات مشورتی، حمایتی و ارجاعی تدوین شده است.

کریوند در انتها در خصوص حیطه وظایف رابطان مشاور و بحث طرح نماد و یاریگران زندگی که از جمله وظایف رابطان می باشد توضیحاتی ارائه نمود و اهم فعالیت های رابطین مشاوره در مدارس را چنین برشمرد:

* تعمیق فعالیت های مشاوره ای در مدارس ابتدایی

* تسهیل خدمات مشاوره ای در همه مدارس ابتدایی

* استفاده از ظرفیت و توان سایر همکاران در ارائه خدمات مشاوره ای

در ادامه جلسه اکبری پیرامون بیش فعالی و چگونگی شناخت و تشخیص اختلال و همچنین سبب شناسی چگونگی و راههای مختلف رفتار و برخورد و ارجاع این دانش آموزان به مشاوره و درمان نکاتی را ارائه نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار