مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان وخانواده خبر داد:

ارتقای 97 درصدی شاخص آموزش دختران در 40 سال اخیر

تهران(پانا) - مشاور امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد شاخص آموزش دختران از 50 درصد قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی به بیش از 97 درصد در حال حاضر ارتقا یافته است.

کد مطلب: ۱۰۰۳۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای 97 درصدی شاخص آموزش دختران در 40 سال اخیر

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، فرحناز مینایی پور در نشست تخصصی نقش زنان در آموزش و پرورش با اشاره به نقش شاخص‌های: آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و سیاسی در توسعه جوامع گفت: خوشبختانه در شاخص‌های آموزشی و بهداشتی نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت‌های شگرفی داشته ایم به طوری که شاخص آموزش دختران از 50 درصد قبل انقلاب به بیش از 97 درصد ارتقا یافته است.

او افزود: در شاخص حوزه مشارکت اقتصادی زنان نیز این رقم در حال حاضر 16 است که ضروری است با مشارکت در تشکیل گروه‌های مردم نهاد و فعالیت‌های کارآفرین تقویت شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس دوازدهم افزود: ضروری است مشارکت زنان در تصمیم سازی‌های کلان جامعه پر رنگ تر شود و بانوان باید تلاش کنند حضور 6 درصدی زنان نماینده به استانداردهای جهانی ( 23 درصد ) ارتقا یابد.

مینایی پور با اشاره به تأکید رئیس جمهور به اختصاص 30 درصد فرصت‌های مدیریتی به بانوان گفت: 60 درصد پرسنل آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند که نیازمند حضور جدی زنان در نقش های مدیریتی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی افزود: واکنش قدرتمندانه امروز ایران به عمل تروریستی آمریکا بار دیگر عزتمندی مردم غیور کشورمان را اثبات کرد.

جهان آرای با اشاره به اشتغال 26 هزار و 268 نفر در آموزش و پرورش استان گیلان افزود: از این تعداد 14 هزار و 235 نفر معادل 60 درصد زن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت های بانوان در نقش های مدیریتی افزود: انتصاب یک معاون مدیرکل، سه مسئول ستادی و سه مدیر آموزش و پرورش در مناطق فقط گوشه ای از رویکرد توجه، شناسایی و بهره گیری از توانمندی‌های بانوان استان گیلان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان نیز با اشاره به حضور 907 بانو در سمت های مدیریتی دستگاه اداری افزود: مسلماً در کنار کمیت باید کیفیت عملکرد بانوان افزایش پیدا کند و زنان گیلانی نقش مهمی در بخش های اجتماعی و اقتصادی ایفا می کنند.

کیمیا تنهایی گفت: تاکنون 20 درصد ظرفیت های مدیریتی استان را زنان تشکیل داده اند و خوشبختانه در سلامت اداری نقش مهمی را به عهده دارند.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان نیز در نشست تخصصی نقش زنان در آموزش و پرورش گفت: 50 درصد گروه هدف آموزش و پرورش را دختران تشکیل می‌دهند که با همکاران فرهنگی جامعه وسیعی را تشکیل می دهند و باید به نقش راهبردی خود باور داشته باشند.

زهرا یعقوب نژاد با اشاره به برگزاری آموزش پیش از ازدواج برای 7 هزار نفر گفت: امسال نیز این طرح برای 4 هزار نفر برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار