دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی استان فارس خبر داد:

اعلام نتایج پانزدهمین جشنواره دانش آموزی خوارزمی فارس/ دریافت 828 طرح توسط گروه های علمی جشنواره

دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی استان فارس از اعلام نتایج پانزدهمین جشنواره دانش آموزی خوارزمی فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مصطفی قاسمی با اعلام این خبر افزود: در سال تحصیلی جاری تعداد 828 طرح در گروه های علمی 16 گانه از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی استان فارس ارسال شد.


وی با اعلام اینكه این طرح ها با حضور داوران استانی مورد بررسی، مشاوره اولیه، دفاع حضوری طراحان و داوری انجام گرفت، افزود: در آخر طی این فرآیند، رتبه های اول تا سوم استانی از بین طرح ها مشخص شد و در مجموع تعداد 82 طرح به عنوان رتبه اول انتخاب و جواز حضور درمسابقات كشوری را به دست آوردند و همچنین تعداد 67 طرح نیز به عنوان رتبه دوم و 39 طرح نیزبه عنوان رتبه سوم استانی انتخاب شدند.


قاسمی در ادامه با اشاره به اینكه درسال گذشته 69 طرح از استان فارس به مرحله كشوری راه یافته بود، اضافه کرد: امسال 13 طرح بیشتر به این مرحله راه یافته و ما شاهد رشد بیش از 15 درصدی درتعداد طرح های راه یافته به كشور از استان فارس هستیم.


دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی استان فارس درخصوص نحوه انتخاب طرح های برتركشوری نیز اظهار داشت: رتبه های اول تا سوم منتخب كشوری پس از بررسی و دفاع حضوری طراحان، توسط هیئت داوران مشترك وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در مهر و آبانماه 92 انتخاب می شود.


قاسمی همچنین با بیان اینکه اسامی طرح های برگزیده كشوری در نیمه دوم آذرماه طی مراسمی اعلام و از طراحان تقدیر خواهد شد، درخصوص جوایز و مزایای طرح های برتر كشوری تصریح کرد: رتبه های اول تا سوم كشوری از مزایای نخبگی علمی و جوایز نقدی برخوردار خواهند شد و از سهمیه خاص برای ورود به موسسات آموزش عالی كشور استفاده می کنند.


وی همچنین گفت: در سال گذشته در چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی ، از مجموع 69 طرح راه یافته به مرحله كشوری، تعداد شش طرح به عنوان رتبه های اول تا سوم در گروه های مختلف علمی كشور بدست آوردند.


قاسمی در پایان اذعان داشت: در سال گذشته استان فارس بعد از شهر تهران رتبه دوم كشور را در كسب بیشترین مقام برتر از آن خود كرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار