حضور بیش از 500 هزار دانش آموز استان فارس در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سطوح مختلف در استان خبر داد و گفت: این مسابقات هم‌اکنون در حال برگزری است و در مرحله آموزشگاهی به‌عنوان عمومی‌ترین مرحله آن ، در سال گذشته بیش از 500 هزار دانش‌آموز از سراسر استان شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۳۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور بیش از 500 هزار دانش آموز استان فارس در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز

علی عسکر نجفی در دیدار با امام‌جمعه شیراز نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و در جمع اعضای کمیته برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی در فارس، گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و اجرای ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند کمک بسیاری در این زمینه به آموزش‌وپرورش داشته باشد، حوزه قرآن، عترت و نماز است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به برخی از فعالیت‌های این حوزه در زمینه‌ی ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز در بین دانش‌آموزان، گفت: هم‌اکنون مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سطوح مختلفی در استان فارس اجرا می‌شود که در مرحله آموزشگاهی به‌عنوان عمومی‌ترین مرحله آن ،در سال گذشته بیش از 500 هزار دانش‌آموز از سراسر استان شرکت کردند.

وی با اشاره به اجرای مرحله منطقه‌ای این مسابقات در 14 نقطه از استان فارس، افزود: در این مرحله نیز 14 هزار دانش‌آموز به‌عنوان منتخبین مناطق و شهرستان‌های مختلف در مسابقات شرکت کرده و ازاین‌بین 7 هزار دانش‌آموز به‌عنوان منتخب این دوره برای حضور در مرحله استانی و کسب سهمیه حضور در مسابقات کشوری حضور یافتند.

نجفی در ادامه با اشاره به اجرای مسابقات قرآن ویژه همکاران فرهنگی در سطح استان فارس گفت: در سال گذشته 200 نفر از همکاران منتخب قرآنی از سراسر استان برای شرکت در مسابقات قرآن حضور یافتند که از این تعداد 9 نفر به‌عنوان منتخب استانی به مرحله کشوری راه یافتند که حاصل آن کسب 4 مقام کشوری و حضور فارس در بین 5 استان برتر کشور در این مسابقات بوده.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین افزود: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سال گذشته 179 هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه در مسابقه درس‌هایی از قرآن شرکت کردند که از این تعداد 8 هزار دانش‌آموز به‌عنوان منتخب استانی شرکت کردند.

نجفی گفت: طرح حفظ جزء سی‌ام قرآن نیز به‌عنوان یک طرح ملی در مدارس فارس اجرا شد که 150 هزار دانش‌آموز از سراسر استان در آن شرکت کردند که ازنظر تعداد بیشترین آمار شرکت‌کننده در سطح کشور در این مسابقات بوده .

او افزود: در آزمون نهایی این طرح که در 76 دارالقرآن استان انجام شد، 3 هزار دانش‌آموز موفق به حفظ جزء سی‌ام قرآن شدند و مابقی شرکت‌کنندگان نیز موفق به حفظ حداقل 6 سوره از قرآن شدند.

نجفی به برخی دیگر از فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش فارس همچون طرح تلاوت نور در مدارس فارس، برگزاری جلسات انس با قرآن ، برگزاری دوره ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و آموزش 500 آموزگار دوره ابتدایی در طول 30 هفته، اجرای برنامه‌های قرآنی توسط 76 مرکز دارالقرآن دخترانه و پسرانه در سراسر استان در قالب سه ترم در طول سال در 12 سطح مقدماتی تا پیشرفته ،برگزاری سوگواره اهلی من العسل برای 800 دانش‌آموز شیرازی نیز اشاره کرد.

شرکت 9 هزار 500 دانش‌آموز و فرهنگی استان در مسابقه کتاب‌خوانی میثاق با خروشید پنهان ، برگزاری 20 هزار جلسه گفتمان دینی در سطح استان ، اجرای طرح تلاوت با حضور 200 دانش‌آموز و باهدف تربیت قاریان قرآنی ،اجرای طرح مصباح الهدی و راه‌اندازی 3 هزار هیئت عزاداری دانش‌آموزی و 80 هیئت ویژه همکاران فرهنگی از دیگر فعالیت‌های آموزش‌وپرورش فارس در حوزه قرآن ، عترت و نماز بود که مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس به آن‌ها اشاره کرد.

نجفی گفت: 2 هزار روحانی درزمینه‌ی اقامه نماز جماعت در مدارس استان با آموزش‌وپرورش فارس همکاری دارند و علاوه بر آن 8 هزار امام جماعت فرهنگی نیز در این زمینه فعال هستند .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین به برگزاری دوره ضمن خدمت برای مدیران ، معلمان و همچنین جشن تکلیف برای 10 هزار دانش آموزان در شیراز،کسب رتبه اول آموزش عملی نماز در سطح مدارس در کشور به‌عنوان برخی دیگر از فعالیت‌های حوزه نماز در مدارس استان اشاره کرد.

او در ادامه با اشاره به سابقه فرهنگی نهادهای مختلف در سطح استان ،گفت: نهادهایی همچون صداوسیما ،شهرداری ،اداره اوقاف،حوزه‌های علمیه ،سازمان تبلیغات اسلامی ،حوزه هنری و ارشاد اسلامی می‌توانند در بخش‌های مختلف اجرای مسابقات قرآن به آموزش‌وپرورش کمک کنند.

جهانبخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به برگزاری مسابقات 14 کانه قرآن، عترت و نماز در سراسر استان، گفت: با توجه به حضور بیش از 7 هزار دانش‌آموز دختر و پسر و اجرای آن با حضور مردم و مسئولان در 14 منطقه در سراسر استان، جریان سازی قرآنی و ایجاد یک فرهنگ و گفتمان قرآنی صورت می‌گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار