بحری‌زاده: سردار سلیمانی یک شخصیت تربیت یافته تمام ساحتی و مصداق بارزی از زاهدان شب و شیران روز است

ترویج تفکر بسیجی و مکتب فکری و تربیتی سردار سلیمانی یکی از ضرورت‌های جامعه تربیتی است

تهران (پانا) - سرپرست قائم مقامی سازمان دانش‌آموزی سردار سلیمانی را یک شخصیت تربیت یافته تمام ساحتی و مصداق بارزی از زاهدان شب و شیران روز دانست که مجاهدت وی در زندگی شخصی و نظامی همچنین تفکر حاکم بر آن یک تفکر بسیجی تمام ساحتی است و به عنوان یک الگوی نزدیک در ارتباط با سبک زندگی اسلامی، انقلابی و ایرانی قابل مطرح است.

کد مطلب: ۱۰۰۲۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: سردار سلیمانی یک شخصیت تربیت یافته تمام ساحتی و مصداق بارزی از زاهدان شب و شیران روز است

اسماعیل بحری زاده ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری، ملت ایران و امت اسلامی گفت: شخصیت، سیره عملی و سبک زندگی سردار سلیمانی علی‌الخصوص ویژگی‌های ممتازی چون ولایت پذیری، وفاداری به ولایت، بصیرت و دشمن شناسی، اخلاص، اخلاق مداری، تقوای فردی و سیاسی، عرفان عملی، شجاعت، شهامت، رشادت، عدالت و ... ایشان را به الگوی کم نظیری از انسان تربیت یافته تبدیل کرده که به مصداق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) عطرش تمام عالم را فرا گرفته است.
او افزود: ابعاد شهادت ایشان، هم از منظر ملی و هم از منظر بین‌المللی حائز اهمیت است. جغرافیای محل شهادت، نحوه شهادت، شهادت به‌دست شقی‌ترین آحاد بشر، ترکیب شهدای این حادثه، حضور باشکوه و حماسی مردم شهرهای مختلف کشور عراق و ایران در مراسم تشییع و ... همه و همه سرشار از عزت، عظمت، حقانیت و صلابت دشمن شکنانه این سردار رشید اسلام و انقلاب و نمونه با عظمت انسان تربیت یافته در مکتب تربیتی اسلام و امام خمینی (ره) را پیش روی همه ملت‌های آزاده جهان قرار داده و اقصی نقاط جهان را تحت تاثیر آرمان‌ها و باورهای انسانی، اسلامی و انقلابی ایشان قرار داد. این شخصیت عظیم و کم نظیر حجت را بر همه تمام کرده و مسئولیت همه را دوچندان کرده است.

بحری‌زاده گفت: الگوی تربیتی حاج قاسم سلیمانی، که تربیت یافته مکتب خمینی کبیر و سرباز وفادار ولایت و رهبری بود، موقعیت‌های بی نظیری از تربیت و یادگیری را فرا روی همگان به‌ویژه دست اندرکاران تعلیم و تربیت و متربیان قرار داده و از این حیث برای ما بسیار پر اهمیت است.

او با بیان اینکه سیره و شخصیت سردار سلیمانی برای دانش‌آموزان یک الگوی تربیتی تمام ساحتی است، ادامه داد: بلافاصله بعد از اعلام خبر شهادت سردار، عطر شهادت او در سرتاسر عالم پیچید و همه انسان‌های آزاده دنیا را به تکریم و تعظیم این شخصیت سترگ و اعلان نفرت و انزجار از دولت وحشی آمریکا و به‌خصوص رئیس جمهور احمق ایالات متحده واداشت. در داخل کشور نیز موجب تقویت همدلی، وحدت و ارتقای بصیرت و دشمن شناسی در بین ملت شد.

بحری زاده گفت: ترویج تفکر بسیجی و مکتب فکری و تربیتی سردار سلیمانی که همان مکتب تربیتی اسلام ناب محمدی(ص) و حضرت امام (ره) است، یکی از ضرورت‌های جامعه تربیتی کشور است که تاثیر زیادی بر حفظ و ارتقای عزت و عظمت آینده کشور دارد.

سرپرست قائم مقامی سازمان دانش آموزی گفت: بر همین اساس مربیان و دانش‌آموزان تشکیلاتی سازمان اعم از اعضای پیشتازان، مجلس دانش‌آموزی، مجامع مربیان و دانش‌آموزان و خبرنگاران خبرگزاری دانش‌آموزی پانا به عنوان پیشگامان تمدن نوین اسلامی، با همه وجود در مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت شهدای گرانقدر این حادثه عظیم، شرکت کرده و دین خود را ادا می‌کنند و درس‌های شهامت، شهادت، ایثار، از جان گذشتگی، جهاد و مبارزه را از این سردار رشید اسلام یاد می‌گیرند و آن را به عنوان الگوی عملی برای زندگی و تحصیل خود قرار می‌دهند.

بحری زاده گفت: این حضور دشمن شکن بوده و ضربه مهلکی به پیکره نجس استکبار جهانی و نظام سلطه وارد می‌کند و از سوی دیگر در واقع تجدید میثاقی است با شهیدان راه حق و حقیقت، به ویژه شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی مهندس و سایر یاران شهید این دو سردار رشید اسلام، و دوستی و همدلی دو ملت ایران و عراق را به رخ جهانیان می‌کشد.
او درباره پویش سپاس سردار نیز گفت: سازمان دانش‌آموزی بر همین اساس پویش فرهنگی دانش‌آموزی را تحت عنوان "سپاس سردار" بین دانش‌آموزان طراحی کرده تا آنان بتوانند دلنوشته‌های خود را خطاب به سردار قاسم سلیمانی و یاران شهیدش بنویسند.

سرپرست قائم مقامی سازمان دانش آموزی ادامه داد: بنا داریم برترین این دل نوشته‌ها را انتخاب کنیم و به فضل الهی در چهلمین روز عروج ملکوتی این شهدای گرانقدر، مجموعه‌ای از دل نوشته‌های منتخب دانش‌آموزان را در قالب کتابچه‌ای تولید و به جامعه دانش‌آموزی کشور تقدیم کنیم.
بحری‌زاده گفت: در پاسخ به این پویش، دانش‌آموزان تمام مقاطع می‌توانند با مراجعه به مربیان خود در آموزشگاه مربوطه تا تاریخ ۳۰ دی ماه دلنوشته‌های خود را در یک صفحه A4 در حد ۱۲ سطر نگارش و به سازمان دانش‌آموزی منطقه یا شهرستان خود ارسال کنند. آثار منتخب تا ۱۰ بهمن مشخص و صاحبان دلنوشته‌های برتر تجلیل خواهد شد. امید است‌ که بتوانیم کتاب نفیسی از دل نوشته‌های دانش‌آموزان در چهلمین روز شهادت این سردار بزرگ رونمایی کنیم.

او در پاسخ به این سوال که وارد شدن رفتار و سیره تربیتی سردار قاسم سلیمانی در کتب درسی چه تاثیری در رفتار تربیتی دانش‌آموزان دارد گفت: همانطوری که ذکر شد، سردار سلیمانی یک شخصیت تربیت یافته تمام ساحتی و مصداق بارزی از زاهدان شب و شیران روز است که مجاهدت وی در زندگی شخصی و نظامی همچنین تفکر حاکم بر آن یک تفکر بسیجی تمام ساحتی است و به عنوان یک الگوی نزدیک در ارتباط با سبک زندگی اسلامی، انقلابی و ایرانی قابل مطرح است.

بحری‌زاده ادامه داد: از این لحاظ قطعاً ورود بخشی از سیره زندگی او در کتاب‌های درسی که از مهم ترین رسانه‌های آموزشی محسوب می‌شود، می‌تواند الگوی عملی ممتاز و در عین حال قریب به ذهنی را به دانش‌آموزان معرفی و به توفیق نظام تعلیم و تربیت در رسیدن به تربیت تمام ساحتی مد نظر سند تحول با هویت اسلامی انقلابی و ایرانی کمک شایانی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار