رونمایی از سرود میهن من در ناحیه 6 مشهد

مشهد (پانا) - طی مراسمی با حضور مسئولین استانی و کارکنان اداره آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد از سرود میهن من در راستای بیانات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب و جوانان رونمایی شد

کد مطلب: ۹۵۴۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از سرود میهن من در ناحیه 6 مشهد

مهدی خلیلی معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه شش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پانا گفت: هدف از ساخت این نماهنگ به تصویر کشیدن هر چه بهتر فرمایشات مقام معظم هبری در بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون میدان دادن به جوانان بود.

خلیلی گفت: در ساخت این نماهنگ تعداد نود وسه دانش آموز دختر و پسر بصورت مستقیم فعالیت داشتند؛ مراحل ضبط تصاویر حدود سی و شش ساعت زمان مفید به طول انجامید و این مدت جدای از مراحل پیش تولید و هماهنگی و جلسات و نوشتن سناریو و ... است و تعداد لوکیشن ها و مکان هایی که ضبط در آنها صورت گرفته بودند دوازده لوکیشن بود.

خلیلی ادامه داد: فشار کار در حدی بود که در پایان کار تعداد قابل توجهی از عوامل بستری شدند و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی افزود: نکته قابل توجه در مراحل ساخت کلیپ جدیت و تلاش مضاعف، توام با شور و نشاط نوجوانان و عوامل ساخت این اثر بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه شش گفت: خدا را شاکرم که بخشی از خدمتم در آموزش و پرورش همزمان شد با مدیریت معلمی فرهیخته و هنر دوست از خطه ی زخمه های دوتار و رباعی های عرفانی خواف جناب جوانشیری که با درایت و دلسوزی به تولید قطعه موسیقایی و ارجمند سرود ویژه دانش آموزان ناحیه شش آموزش و پرورش اهتمام ورزیدند.

خلیلی ادامه داد: ساخت قطعه ارکسترال سرود دانش آموزی با محوریت حماسه و ایمان و با نگرش مذهبی در شهری که مهر خورده به نام امام مهربانی ها علی بن موسی الرضا علیه سلام اواخر سال تحصیلی 98-97 کلید خورد.

وی افزود: سرودن ترانه با کلید واژه هایی که تلاش و کوشش دانش آموزان را همراه با نگاره های دینی مذهبی ایرانی در دل خود داشته باشد و تدبیر و امید و نشاط را رویت کند توسط شاعر فرهنگی جواد گنجعلی انجام شد.

مهدی خلیلی گفت: تلاش گردید که جامعه آماری مخاطبین سرود فرهنگیان ارجمند و دانش آموزان عزیز مورد نظر قرار گیرند.

خلیلی در ادامه گفت: جلسات تخصصی با حضور مدیریت محترم آموزش و پرورش جناب آقای جوانشیری، کارشناس مسئول محترم فرهنگی هنری جناب آقای سروری و مسئول محترم روابط عمومی آقای صادقلی برگزار گردید و پس از مباحثات و تبادل نظرات شعر تایید شد.

معاون پرورشی تربیت بدنی ناحیه گفت: برای ساخت قطعه با چند آهنگساز مطرح مذاکره شد و در نهایت سرود توسط هنرمند آهنگساز ناصر نجفی با تم ملی و حماسی ساخته شود. همچنین ملودی کار ساخته و به تایید شورای تخصصی رسید و در استدیوی صدای ماندگار توسط مهندس شاه میرزایی ضبط شد

خلیلی افزود: تکخوان سرود از دانش آموزان دوره اول متوسطه می باشد که انتخاب وی نیز پروسه طولانی داشت؛ چنانکه کار توسط دانش آموز دیگری خوانده و ضبط شد اما با وسواس آهنگساز و شاعر تکخوان بهتری شناسایی و جایگزین شده و کار مجدد ضبط شد.

خلیلی گفت: ساخت کلیپ نماهنگ نیز طبق سناریویی دقیق توسط گروهی حرفه ای به رهبری جناب جمالی طی یک ماه تولید شد و ماحصل کار به لطف خدا آن شد که صدا و سیمای خراسان رضوی از این سرود به عنوان یک اثر فاخر برای نوجوانان با موضوع ایران و امید یاد کرده و خواستار پخش این قطعه از شبکه استانی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار