مجتبی هاشمی:انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم ازمهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و ازوظایف آحادجامعه اسلامی است

تهران (پانا) - پرونده سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان شهرستانهای استان تهران با کسب 16 رتبه برتر کشوری بسته شد.

کد مطلب: ۹۵۴۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مجتبی هاشمی:انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم  ازمهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و ازوظایف آحادجامعه اسلامی  است

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این رابطه اظهار داشت: دانش آموزان و فرهنگیان رشته‌های آوایی و پژوهشی اعزامی به سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز به میزبانی شهرهای زنجان و مشهد مقدس در تیر و مرداد ماه 1398 با درخشش خود موفق به کسب شانزده رتبه کشوری شدند.

در این دوره از مسابقات 82 نفر در رشته های آوایی( قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ویژه و عمومی ،اذان ومداحی) و رشته های پژو.هشی (تفسیر قرآن کریم ،صحیفه سجادیه،نهج البلاغه ،احکام و انشای نماز) به این مسابقات اعزام شدند که نماینده 335 هزار نفر از دانش آموزان منتخب مسابقات آموزشگاهی و دو هزار و 500 نفر از دانش آموزان شهرستانهای استان بودند.

هاشمی افزود: 150 هزارجلد کتاب این مسابقات در بین دانش آموزان مناطق توزیع و همزمان با هفته قرآن در آخر آذر 97 مرحله آموزشگاهی این مسابقات آغاز و دانش آموزان در مسابقات منطقه ای بهمن نود و هفت با هم به رقابت پرداختند .

او اذعان داشت:مسابقات استانی این رقابتها هر ساله در اردوگاه فرهنگی ،تربیتی شهید محمد منتظری شهریار برگزار می گردد و نفرات اول پس از شرکت در کارگاههای مختلف توانمند سازی زیر نظر اساتید برجسته به این مسابقات اعزام می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآن،عترت و نماز،آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم را از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی عنوان کرد .

او ادامه داد: این مسابقات با هدف شناخت، رشد، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و نیز تقویت ایمان، معرفت دینی و ترویج فرهنگ قرآنی در برگزار می‌شود که قطعا در درونی کردن ارزشهای دینی و معنوی در دانش آموزان و فرهنگیان موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار