مالیات ۹۰ درصد از صاحبان مشاغل استان آذربایجان غربی امسال افزایش نمی یابد

ارومیه(پانا)-معاون اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: با استفاده از تسهیلات سازمان امور مالیاتی کشور، مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ نود درصد از صاحبان مشاغل استان بدون هیچ افزایشی به همان میزان مالیات قطعی سال ۹۶ پرداخت می شود.

کد مطلب: ۹۱۹۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مالیات ۹۰ درصد از صاحبان مشاغل استان آذربایجان غربی امسال افزایش نمی یابد

محمدرضا باقر مهربان در جلسه ویژه ای که جهت آشنایی روسای اتحادیه های صنفی شهرستان ارومیه با شرایط دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور برای عملکرد سال ۹۷ مشاغل در محل اتاق اصناف آذربایجان غربی تشکیل شد گفت : بر اساس این دستورالعمل که با رایزنی و همفکری با اتاق اصناف ایران صادر شده است، مالیات عملکرد سال ۹۷ برخی از صاحبان مشاغل که مشمول استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم هستند، بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۹۶ آنها تعیین می شود.


باقر مهربان افزود: بر این اساس ، مودیان مشمولی که میزان مالیات قطعی عملکرد سال ۹۶ آنها تا ۲.۵ میلیون تومان است، مالیات سال ۹۷ خود را بدون هیچ افزایشی، به همان میزان مالیات قطعی عملکرد سال ۹۶ پرداخت می کنند.


وی ادامه داد : ۹۰ درصد اصناف و کسبه در استان آذربایجان غربی در این گروه قرار دارند و هیچ افزایش مالیاتی را امسال تجربه نخواهد کرد.


این مقام مسئول با بیان اینکه فقط برخی از صاحبان مشاغل گروه سوم مشمول استفاده از دستورالعمل مذکور هستند اضافه کرد : این مشمولان آنهایی هستند که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال ۹۷ ، حداکثر ۸۲۸ میلیون تومان است .


معاون اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: متقاضیان استفاده از توافق مالیاتی در صورت تکمیل و ارسال فرم مربوطه که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده است، از تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند و صرفا مراتب قبولی دستورالعمل مذکور را با مراجعه به سایت سازمان اعلام خواهند کرد.


وی گفت : آن دسته از مودیان که قبلا اظهارنامه ارائه کرده اند، اگر بخواهند از دستورالعمل توافق مالیاتی امسال استفاده کنند، می توانند تا پایان خرداد ماه نسبت به این کار اقدام کنند ولی فردی که توافق کرده است دیگر نمی تواند اظهارنامه بدهد .


باقر مهربان همچنین با بیان اینکه استفاده کنندگان از تسهیلات دستورالعمل از امکان تقسیط مالیات نیز برخوردارند افزود : مودیانی که سال ۹۷ نخستین سال فعالیت آنها بوده، نمی توانند از دستورالعمل توافق مالیاتی استفاده کنند و منحصرا باید اظهارنامه بدهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار