آغاز استحصال شکر از چغندرقند جنوب در چهارمحال و بختیاری

مدیر کشاورزی شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال و بختیاری از آغاز تحویل چغندرقند جنوب کشور و استحصال شکر در کارخانه قند این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۹۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز استحصال شکر از چغندرقند جنوب در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد (پانا) -تورج علیدوستی از تحویل روزانه یکهزار و ۵۰۰ تن محصول چغندرقند کشت استان خوزستان در کارخانه فرآوری خبر داد و گفت: بهره برداران این استان با دو مرحله‌ای شدن تولید شکر در کارخانه چغندرقند چهارمحال و بختیاری علاوه بر رونق بخش کشاورزی از تعطیلی فصلی این واحد صنعتی تولیدی جلوگیری کرده و افزایش ۷۵ درصدی اشتغال را به همراه داشته است.

به گفته وی امسال با تولید و وارد شدن ۷۰۰ هزار تن چغندرقند در مزارع استیجاری شهرستان‌های دزفول و بهبهان در استان خوزستان، این محصول در چهارمحال و بختیاری فرآوری و تبدیل به شکر سفید خواهد شد.

وی زمان کشت چغندرقند در چهارمحال و بختیاری را فصل بهار عنوان کرد و توضیح داد: ۹۰۰ هکتار از مزارع استان نیز به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافته است.

علیدوستی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، در اختیار گذاشتن نهاده‌های مناسب و بذر اصلاح شده و پرداخت به موقع مطالبات بهره برداران را از عمده دلایل افزایش و رغبت در کشت، کمیت و کیفیت محصول چغندرقند استان دانست.

شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال در زمستان ۹۴ از مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد. این کارخانه در ۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار