مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

بیش از چهار هزار مدرسه آماده‌ی اسکان اضطراری هنگام سیل است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه ستاد مدیریت بحران اداره کل آموزش و پرورش از آمادگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه جهت خدمت به مردم در صورت وقوع سیل احتمالی خبر داد و گفت: 4400 فضای آموزشی و سالن ورزشی برای اسکان اضطراری مردم و مسافران نوروزی در سطح استان و در هنگام وقوع سیل آماده‌سازی و تجهیز شده‌اند.

کد مطلب: ۹۰۴۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از چهار هزار مدرسه آماده‌ی اسکان اضطراری هنگام سیل است

مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه ستاد مدیریت بحران آموزش و پرورش استان که با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران آموزش و پرورش در سالن جلسات اداره کل برگزار شد از آمادگی مدارس استان جهت اسکان مسافران نوروزی و مردم کرمانشاه در مقابل حوادث ناشی از سیل‌زدگی خبر داد و افزود: آموزش و پرورش استان کرمانشاه در صورت وقوع سیل احتمالی آماده‌ی خدمت به مردم است.

وی افزود: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی و اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری، خطر وقوع سیل در بعضی مناطق و شهرستان‌های استان کرمانشاه وجود دارد که مجموعه‌ی آموزش و پرورش در کنار دیگر ارگان‌های استان، تمهیدات و مقدمات لازم را برای پیشگیری از خطرات ناشی از جاری شدن سیل را فراهم کرده و اعضای ستاد مدیریت بحران استان از چند روز پیش در حال انجام فعالیت‌های مناسب جهت آمادگی لازم در مقابل حوادث سیل‌زدگی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی، بارندگی‌ها از ساعات پایانی روز شنبه آغاز می‌شود و تا عصر دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت و در بعضی مناطق ممکن است 12 ساعت پیاپی شاهد بارش باران باشیم که پیش‌بینی بیشترین میزان بارندگی برای شهرستان‌های کرمانشاه و گیلانغرب خواهد بود که اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم.

یزدان‌پناه با اشاره به مناطق سیل‌خیز و حادثه‌ساز در شهر کرمانشاه، گفت: از روز پنج‌شنبه مکان‌هایی که احتمال وقوع سیل در آن‌ها بیشتر است، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و اقدامات لازم در این مناطق انجام شده‌است.

وی افزود: اولویت اصلی آموزش و پرورش حفظ امنیت جانی افراد است؛ زیرا حیات انسان برای ما ارزشمندترین چیز است و می‌کوشیم با انجام وظایف قانونی و اخلاقی خود، امنیت جانی افراد جامعه را تامین کنیم؛ البته ما کرمانشاهیان با توجه به تجربه‌ای که در خصوص زلزله کسب کرده‌ایم، از نظر روانی آمادگی خوبی برای چنین شرایطی داریم.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر آماده‌باش شبانه‌روزی اعضای ستاد مدیریت بحران آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: مدارس، سالن‌های ورزشی و ساختمان‌های متعلق به آموزش و پرورش که در مسیر وقوع سیلاب قرار دارند را از نظر سکونت و اسناد تخلیه کرده‌ایم و تلاش‌مان این است که از این وضعیتی که پیش آمده ضمن حفظ خونسردی، پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم تا با کمترین خسارتی وضعیت موجود را پشت سر بگذاریم.

وی تشریح کرد: به روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش سراسر استان نسبت به آماده‌سازی و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی مدارس و سالن‌ها جهت اسکان مسافران نوروزی و مردم استان دستورات لازم داده شده و مدیران مدارس و سرایداران کاملا توجیه هستند. همچنین تمام مرخصی‌ها و ماموریت‌های روسای آموزش و پرورش و مدیران ادارات داخلی و معاونان مدیر کل تا اطلاع ثانوی لغو گردیده‌است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اسکان رایگان مسافران نوروزی، افزود: این اقدام مثبت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سطح کشور بازتاب بسایر خوبی داشته و در محافل گوناگون به عنوان یک اقدام شایسته شناخته شده‌است و در صورت وقوع سیل احتمالی مجموعه‌ی بزرگ آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچون گذشته در کنار مردم خواهد بود و تمام توان خود را برای حفظ امنیت، آسایش و رفاه مردمان نجیب ایران‌زمین و به شکل ویژه کرمانشاهیان باوقار به کار می‌گیرد.

بر اساس نظر مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و در راستای همراهی با مردم شریف استان و برای دوری‌گزینی از هر گونه خطر احتمالی، مجموعه‌ی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای عنوان کرده که این آمادگی را دارد که تمامی مدارس و سالن‌های ورزشی خود را در همه‌ی شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان در روزهای بحرانی در اختیار مردم قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار