روز انتقام آسمان خراش‌های ایران رسید

نبرد سه‌گانه برای صعود به جام جهانی

تهران (پانا) – در دیدارهای روز اول از پنجره ششم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، ایران برای انتقام وارد زمین خواهد شد و سه تیم برای صعود به جام جهانی می‌جنگند.

کد مطلب: ۸۹۵۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
روز انتقام آسمان خراش‌های ایران رسید

پنجره ششم مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا امروز به صورت رسمی با برگزاری سه بازی در گروه شش آغاز خواهد شد.

ایران و استرالیا که در آخرین بازی با پیروزی مقابل رقبایشان خیال خود را برای صعود به جام جهانی قطعی کرده‌اند اما تیم‌های قزاقستان، ژاپن و فیلیپین برای رسیدن به جام جهانی به برد مقابل رقبایشان نیاز دارند.

قزاقستان - استرالیا / ساعت 17:30

ادواردز اسکرپیتس (اوکراین) - آندری لمانیس (استرالیا)

دیدار رفت: استرالیا 94 - قزاقستان 91

دیدارهای روبرو در تاریخ»

تنها یکبار در تاریخ مقابل هم قرار گرفته‌اند که این بازی هم با برد قزاقستان به پایان رسیده است.

قزاقستان »

در حالی که آخرین بازی رسمی خود را با شکست تمام کرده است، برای زنده نگه داشتن شانس صعود به جام جهانی باید دو بازی آخر خود را با برد تمام کند. البته آنها در آخرین هفته هم که دیداری سخت و سنگین مقابل فیلپین خواهند داشت میزبان مسابقه هستند و این فرصت را دارند تا با دو برد خانگی کار صعود به جام جهانی را حداقل به عنوان یکی از تیم‌های خوب رده چهارم آسان کنند اما این امیدوار بودن تنها به پیروزی آنها ربط خواهد داشت و شکست ممکن است همین هفته پرونده این تیم با ببندد.

استرالیا »

صعودش به جام جهانی قطعی شده و در حالی راهی قزاقستان شده که 5 برد متوالی در دیدارهای رسمی دارد. کانگوروها از دیدارهای آخر خود تنها یک چیز می‌خواهند، صدرنشینی‌شان تضمین شود تا در سیدبندی جام جهانی جایگاه بهتری داشته باشند. آنها اگر امروز بتوانند از این بازی با برد خارج شوند قطعا صدرنشین این گروه خواهند شد.

ایران - ژاپن / ساعت 18

مهران شاهین‌طبع (ایران) - جولیو لاماس (آرژانتین)

دیدار رفت: ژاپن 70 - ایران 56

دیدارهای روبرو در تاریخ»

ژاپن در حالی پس از 8 سال توانست ایران را در دیدار رفت شکست دهد که برتری مطلق در دیدارهای روبرو با تیم ملی ایران است.

ایران»

پیروزی مقابل فیلپین که در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بدست آمد باعث شد تا سند صعود ایران به جام جهانی امضا شود. از حاشیه‌های اخیر تیم ملی اگر برای مدت کوتاهی عبور کنیم و کنار گذاشته شدن و یا کنار رفتن ستاره‌هایی چون حامد حدادی و نیکخواه بهرامی را فعلا نادیده بگیریم، باید گفت ایران برای قرار گرفتن در گروهی آسان‌تر باید به فکر ارتقا رنکینگ باشد و این مهم با توجه به اینکه دو بازی آخر ایران در تهران با تیم‌های رده اول و سوم خواهد بود امکان‌پذیر است. در صورتی که امروز ژاپن در تهران شکست بخورد، تیم ملی ایران رده دوم خود را قطعی خواهد کرد اما برای صدرنشینی باید چشم انتظار شکست استرالیا در قزاقستان باشد.

ژاپن»

ژاپن در حالی راهی تهران شده است که 5 بازی آخر خود را با برد تمام کرده اما کسب 2 امتیاز در تهران برای آنها طعم دیگری خواهد داشت. برد در این بازی به معنی صعود به جام جهانی خواهد بود اما قبول شکست برای سامورایی‌ها می‌تواند کار آنها را گره بزند.

قطر - فیلیپین / ساعت 19:30

حاتم خلف (قطر) - ینگ گوئائو (فیلیپین)

آخرین دیدار روبرو: فیلیپین 92 - قطر 81

دیدارهای روبرو در تاریخ»

دو دیدار آخر روبرو با برد فیلیپین به پایان رسیده و قطر 4 است نتوانسته مقابل این تیم به پیروزی برسد.

قطر »

عدم صعود قطر به جام جهانی قطعی شده و دو دیدار آخر برای آنها کاملا تشریفاتی خواهد بود. شاید تنها انگیزه قطری‌ها برای این بازی پایان دادن به روند ناکامی‌هایشان باشد.

فیلیپین »

با دو شکست متوالی راه آنها برای رسیدن به جام جهانی سخت شد اما همچنان شانس صعود برای این تیم زنده است اما برای رفتن به جام جهانی نیاز به پیروزی در هر دو بازی برای فیلیپین وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار