کمک ۴ میلیارد تومانی نیکوکاران گیلانی به نیازمندان

رشت(پانا)-معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان گفت: مردم نیکوکار این استان در ۹ ماهه سال جاری ۴ میلیارد و یک‌میلیون و ۱۳۹ هزار تومان از طریق مراکز نیکوکاری ‌به‌صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان کمک کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۸۴۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کمک ۴ میلیارد تومانی نیکوکاران گیلانی به نیازمندان

محمدرضا جوادزاده با تشریح اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری، اظهار کرد: این مراکز با هدف واگذاری امور خیریه به مردم، سرعت بخشیدن رسیدگی به امور فقرا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در محله‌ها، تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل‌ارائه به نیازمندان ایجاد و راه‌اندازی شده‌اند.

وی ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، فرهنگی در کنار خدمات حمایتی و استفاده از ظرفیت مردم و خیران در کمک به نیازمندان را از جمله برنامه‌های مراکز نیکوکاری نام برد و افزود: ارائه خدمات از طریق مراکز نیکوکاری از پراکنده‌کاری جلوگیری و انسجام و هماهنگی برای رفع نیازهای محرومان را به‌دنبال دارد.

جوادزاده با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سالجاری چهار میلیارد و یک‌میلیون و ۱۳۹ هزار تومان توسط گیلانیان به مراکز نیکوکاری برای رفع مشکلات محرومان پرداخت‌شده است، ادامه داد: این کمک‌های به‌صورت نقدی و غیر نقدی و ارائه خدمات بوده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۷۸ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان بابیان اینکه کمک‌های مردم به مراکز نیکوکاری ۴۱۹میلیون و ۲۱۹ هزار تومان به‌صورت نقدی و دو میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان هم به‌صورت غیرنقدی بوده است، افزود: یک میلیارد و ۳۹۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان هم در قالب ارائه خدمات به نیازمندان کمک شده است.

وی ساختار مراکز نیکوکاری را متشکل از هیئت‌ امنای مسجد و محل، امام جماعت مسجد و نیکوکاران دانست و اظهار کرد: مراکز نیکوکاری زمینه ارتباط بی‌واسطه خیران هر محله با نیازمندان همان محدوده را فراهم می‌کند و نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به‌صورت محله محور کمک و شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله را به دنبال دارد.

جوادزاده از فعالیت ۱۸ مرکز نیکوکاری در گیلان خبر داد و افزود: در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۷۰ مرکز در سطح ادارات تابعه استان هستیم و تعامل و تفاهم با خیریه‌ها، مؤسسات عام‌المنفعه، سازمان‌ها و تشکل‌های اجتماعی فعال و همسو استان برای تأمین نیازهای محرومان در بخش‌های مسکن، جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، معیشت برنامه‌ریزی برای جذب حامی برای ایتام و محسنین تحت حمایت مراکز نیکوکاری از دیگر اقدامات در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۱۲۹ نیکوکار از طریق مراکز نیکوکاری برای حمایت ۱۳۰ یتیم تحت حمایت جذب‌شده‌اند، اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۱۹۰ صندوق هم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار