برگزاری نشست هم اندیشی کارشناسان کانون های فرهنگی و هنری قطب سه کشوری در مشهد

مشهد(پانا)-نشست هم اندیشی کانون های فرهنگی و هنری قطب سه کشوری (استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان های رضوی ، شمالی و جنوبی، یزد و گلستان) با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در اردوگاه ثامن الحجج مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۲۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هم اندیشی کارشناسان  کانون های فرهنگی و هنری قطب سه کشوری در مشهد

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این نشست اظهار کرد: فضای کانون های فرهنگی و هنری باید جذاب و دل انگیز باشد و کار های جدید و فعالیت های نو ارائه دهند.
وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری باید باتنوع و جذابت برنامه هایشان بتوانند تمام سلایق دانش آموزی را جذب و هنر های ایرانی اسلامی ارائه کنند.
وی گفت: باید در مورد طرح ایجاد کانون های غیر انتفاعی بررسی لازم انجام شود و با رعایت ظوابط و قوانین مربوطه به این سمت حرکت کنیم همچنین یا باید به کانون ها اعتبار داده شود یا به سمتی برویم که با استفاده از مسیر های قانونی در آمد زایی انجام شود.
مالک اشرفی اظهار کرد: کانون های فرهنگی و تربیتی در کنار فعالیت هایی چون جوانه ها و انجمن ها تقویت مهارت ها دیده شود و دانش اموزان با حضور در کانون ها مهارت هایی کسب نمایند. باید برای تقویت کانون ها و اردوگاه ها برنامه و ایده بدهیم.

لزوم تجدید نظر اساسی در محتوای کانون های فرهنگی و هنری

در ادامه این نشست علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پیامی تلفنی اظهار کرد: شورای سیاست گذاری کانونها ی فرهنگی و هنری در کشور تشکیل شده است تا مسائل مربوطه ازجمله اعتبارت، نیروی انسانی و محتوا بررسی و حل شود.
وی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته مسائل نیروی انسانی کانون ها حل شده است و سطحی بالاتر مسائل ساماندهی نیروی انسانی کل حوزه پرورشی حل شده است امسال شش هزار ساعت علاوه بر نیروی سال گذشته به کانون ها اختصاص داده شد.
کاظمی گفت: بنای کار ما بر این است که توزیع اعتبارات با رویکرد استانی انجام شود. اعتبار شش میلیاردی خارج از اعتبارات حوزه پرورشی جذب شده است و سهم استانها خوب دیده می شود. سه میلیارد تومان اعتبار هم هم خارج از اعتبارات پرورشی برای اقامه نماز پیگیری می شود که در صورت جذب نهایی بحث کانون ها و استانها دیده می شود.

وی گفت: باید تجدید نظر اساسی در محتوای کانونها انجام شود که نیاز به خلاقیت و نوآوری در این حوزه داریم .همچنین استفاده از بخش خصوصی در تقویت فعالیت های آموزشی و پرورشی در کانونها مد نظر است که باید راهکاری دقیق و وحدت رویه ای در سطح کشور ایجاد شود.
معاون وزیر ادامه داد: رویکرد فناورانه جدیدی در فعالیت های فرهنگی باید دیده شود. متاسفانه رویکرد آموزشی برکانون ها غالب شده است در صورتی که فعالیت های فرهنگی و هنری مد نظر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار