مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

احتمال تغییر در ساعات درسی هفتگی پایه دوازدهم

مشهد (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست تخصصی تبیین فرآیند هدایت تحصیلی گفت: احتمالا ساعات برنامه درسی هفتگی پایه دوازدهم از 36 ساعت به 24 ساعت تقلیل پیدا خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۳۱۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
احتمال تغییر در ساعات درسی هفتگی پایه دوازدهم

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در نشست تخصصی تبیین فرآیند هدایت تحصیلی که با حضور معاونین آموزشی و کارشناسان حوزه مشاوره ادارات آموزش و پرورش سطح استان برگزار شد عنوان کرد :در حال حاضر حجم وسیعی از جمعیت جویای کار فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و این در حالی است که دولت به اندازه کافی حجیم شده و امکان استخدام این نیروها را ندارد پس چه بهتر که سرمایه های ملی و شخصی را هدر ندهیم و دانش آموزان را به شمت رشته هایی که علاقه مند هستند و دور نمای شغلی آن نیز فراهم است هدایت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جاری افزود :احتمالا تغییراتی در برنامه هفتگی درسی پایه دوازدهم ایجاد خواهد شد و ۳۶ ساعت در هفته به ۲۴ ساعت تقلیل پیدا می کند، البته فرایند کار هنوز اعلام نشده و ۱۲ ساعت باقی مانده ممکن است به صورت غیر حضوری، مطالعه دانش آموز ویا...در نظر گرفته شود .

خدابنده در ادامه به بحث ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده پرداخت و تصریح کرد :امسال حدود ۵هزار و 200 نفر از نیروهای استان شرایط بازنشستگی دارند که برآورد ما این است که بتوانیم ۲۵ درصد این نیروها را با استمرار خدمت نگه داریم ؛از سوی دیگر ورودی نیرو به استان حدود ۱۸۰۰ نفر خواهد بود که با توجه به افزایش نیاز قابل توجه به نیروی انسانی در سطح استان حدود ۱۱هزار کلاس درس خالی خواهد بود که البته اگر این رقم به تعداد شهرستانهای استان تقسیم شودقابل مدیریت خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد :کلاس درس برای ما اولویت است و بنابراین ابتدا باید کلاس های درس کامل شوند تا بتوانیم سایر عوامل مدرسه را تکمیل کنیم و لذا تا ۱۵ شهریور ماه ابلاغی جز برای کلاس درس صادر نخواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مدارس خرید خدمات را از جمله راهکارها برای جبران کمبود نیروی انسانی دانست و گفت : در سال گذشته 1 هزار و 155 کلاس در قالب طرح خرید خدمات داشتیم که امسال با درخواست ارائه شده امیدواریم ۱۵۰ هزار دانش آموز را در قالب 7 هزار و 500 کلاس درس در قالب این طرح تحت پوشش قرار دهیم به علاوه توسعه مدارس غیردولتی نیز از جمله برنامه های اصلی ماست و هر چقدر بتوانیم دانش آموزان را در این مدارس جذب کنیم برای ما فرصت بهتری ایجاد خواهد کرد .

وی در ادامه اظهار کرد :حدود ۳۰ درصد از نیروهای آموزش و پرورش بیرون از کلاس های درس شاغل هستند این در حالیست که میانگین جهانی این عدد ۱۵ تا ۱۷ درصد است، این نشان می دهد که علاوه بر پست های مصوب نیروهای زیادی در سطح ادارات داریم که می‌توانند بخش عظیمی از نیاز ما را مرتفع سازند.

خدابنده در ادامه با اشاره به لزوم همراهی خانواده ها با مدارس تاکید کرد :واقعیت این است که مدارس امروز با مشارکت اولیا اداره می شود و لذا از این بابت باید از همه خانواده ها تقدیر کرد اما نکته قابل توجه این است که بر اساس قانون ثبت نام در مدارس دولتی نباید در ازدای دریافت وجه انجام پذیرد و این نکته در خصوص مناطق ضعیف تر باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد ،چه بسا که بسیاری از موارد ترک تحصیل به همین علل اقتصادی برمی گردد و در آینده ما را مجبور به سرمایه گذاری های بزرگ تر در حوزه سواد آموزی می سازد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان خاطر نشان کرد :توجه به کیفیت آموزشی ضروری است و باید بپذیریم گاهی کیفیت مدارس ما به علل گوناگون مناسب نیست اما با همه این احوالات اولیا در هنگام ثبت نام در نظر داشته باشند "بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه است."

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار