شهردار همدان: تسهیل کارِ مردم و سالم سازی محیط اولویت شهرداری همدان است

همدان (پانا) - شهردار همدان با اشاره به اینکه همه ما نسبت به مردم مسؤول هستیم، گفت: تسهیل کار مردم و سالم سازی محیط، اولویت شهرداری همدان است.

کد مطلب: ۸۲۹۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
شهردار همدان:  تسهیل کارِ مردم و سالم سازی محیط اولویت شهرداری همدان است

عباس صوفی در جلسه شورای اداری شهرداری، با بیان اینکه نهاد شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه آن در چشم مردم است، با تأکید براینکه تسهیل کار مردم و سالم‌سازی محیط نکته‌ای است که هیچ وقت و در هیچ لحظه نباید فراموش شود، اظهار کرد: همه ما نسبت به مردم مسؤول هستیم.

شهردار همدان تصریح کرد: در شهرداری مسؤولیت حقوقی و شرعی نسبت به مردم داریم و تسهیل در کار مردم و سالم‌سازی محیط برای ما بسیار با اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه رضایت‌مندی مردم برای بنده بسیار مهم است، عنوان کرد: جدی گرفتن جلسات در صحن شورا از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه دنبال آرامش روانی در سازمان‌ها و مناطق هستیم، افزود: همه 200 پروژه را از روی بودجه سازماندهی کردیم تا بازخورد عملکردها را داشته باشیم.

شهردار همدان تصریح کرد: از ظرفیت روزنامه هگمتانه باید در راستای اطلاع‌رسانی و انعکاس گزارشات و برنامه‌های مدیریت شهری استفاده کرد.

وی در مورد میز خدمت هم اضافه کرد: باید در تمام مناطق و سازمان‌ها و جاهایی که با ارباب رجوع سر و کار دارند میز خدمت بر اساس مصوبه هیأت دولت تشکیل شود.

صوفی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های سازمان‌های شهرداری‌ استفاده کنیم، بیان کرد: مدیران عامل باید ارتباط با تهران و ظرفیت‌های آن و ارتباط با کلان شهرها را در دستور کار قرار دهند.

وی عنوان کرد: طرح جامع شهر همدان بسیار مهم است که نبایداز آن غافل شد و شهر باید به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست گفت: باید مردمداری را با محوریت امام محوری در نظر قرار دهیم زیرا کلید مردم سالاری دینی است.

اکبر کاووسی با بیان اینکه شهر به کارگاه عمرانی تبدیل شده است اظهار کرد: همه مدیران و مسؤولان شهرداری باید توجه داشته باشند که پروژه‌‌هایی که کلنگ زنی شده پشتوانه علمی دارند که باید به خوبی انجام شوند.

وی گفت: مدیران مناطق باید با توجه به تأکیدات رهبرانقلاب نسبت به اجرای میز خدمت حساس باشند.

کاووسی در پایان سخنان خود بر ضرورت تقویت نواحی شهرداری تأکید کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: بر اساس توافقات شهرداری با بانک شهر، حساب‌های سازمان‌ها و مناطق به بانک شهر منتقل می‌شود که تا اول تیرماه فرصت هست.

مجید درویشی با بیان اینکه بانک شهر همکاری خوبی را با شهرداری دارد، عنوان کرد: بانک شهر 150 میلیارد تومان خط اعتباری برای شهرداری باز کرده است.

درویشی تصریح کرد: 99 میلیارد تومان مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها شناسایی شده است که تا سقف بودجه می‌توان از دستگاه‌ها وصول کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی نیز با بیان اینکه جلسه شورای اداری شهرداری باید به جلسه‌ای تبدیل شود که نتیجه آن اقدامات خوب برای مدیریت شهری باشد، گفت: موضوعات مهم در دستور کار جلسه قرار می‌گیرد و چند موضوع مهم درآن مطرح می‌شود.

مرتضی حضرت‌زاده با قدردانی از معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری در تحویل بودجه 97 که در آن نهایت اهتمام را کردند، ابراز کرد: تحویل بودجه به موقع انجام شد و موضوع تفریغ بودجه به گونه‌ای باید باشد که نتیجه آن عملکرد حوزه‌های عملیاتی باشد.

وی در ادامه به کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی شهرداری اشاره و بیان کرد: این کلنگ‌زنی‌ها انتظارات ویژه در عرصه مدیریت شهری به وجود آورده است که در حوزه فضای سبز و آسفالت قرار است اقدامات شاخصی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه شورای اداری باید به کاربردی‌ترین جلسه تبدیل شود، تأکید کرد: موضوع دیگر اینکه کسانی که در جلسات شرکت می‌کنند باید با اطلاعات کامل و به موقع حضور پیدا کنند و دغدغه‌های مدیریت شهری در این جلسه عنوان می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز در این جلسه، اظهار کرد: در یک هفته گذشته 12 دامداری در منطقه خضر پلمب شد که اتفاق ارزشمندی است.

وحید علی ضمیر با بیان اینکه از تیرماه حوزه خدمات شهری با ساختار جدید فعالیت می‌کند، عنوان کرد: به طور قطع یک دوره گذار را پیش رو داریم که خواستار همکاری و مشارکت بیشتر نواحی در این حوزه هستیم و نباید هیچ خللی به این حوزه وارد شود.

وی بیان کرد: موضوع مهم دیگر این است که نیروهای شرکتی و قراردادی اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری به بخش خصوصی واگذار می‌شود و با توجه به اهمیت آن همراهی مدیران مناطق را می‌طلبد.

علی ضمیر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اقدامات برای عید فطر در شهر خبر داد و گفت: محل برگزاری نماز عید فطر نیز از نظر مناسب‌سازی و ایجاد شرایط پذیرایی درحال آماده شدن است.

وی به استقبال از مسافران تابستانی نیز اشاره کرد و گفت: بوستان‌ها، معابر شهری، پارک‌ها و... برای پذیرایی از مسافران آماده شده است.

رئیس سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری همدان نیز با اشاره به فعالیت مدیریت اجتماعی در مناطق گفت: طرح شورای اجتماعی محلات در شورای اسلامی شهر تصویب شده است که در چهار ناحیه با هدف مشارکت مردم در مدیریت شهری اجرا می‌شود.

حسن محمدی با اشاره به اینکه کمیته آموزش شهروندی شکل گرفته است، ابراز کرد: در چهار منطقه بودجه آموزش شهروندی داریم و رویکرد آن این است که در کمیته آموزش شهروندی بر اساس سند حقوق شهروندی مسایل بیان می‌شود.

وی اضافه کرد: برای نام‌گذاری معابر نیز جلساتی با مدیران نواحی برگزار شده و چهره تابلوها متحول شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان نیز در این نشست درباره تغییر کاربری‌ها سخن گفت و اظهار کرد: اگر تغییری بر روی اراضی قابل انجام است که به ایجاد ارزش افزوده برای شهرداری بیانجامد ضروری است در این رابطه اقدامات لازم صورت گیرد.

مجید یوسفی نوید با بیان اینکه امسال 200 پروژه در شهر همدان اجرا می‌شود گفت: این امر کار ساده‌ای نیست و برای بهره برداری از آن باید زحمات زیادی متحمل شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد پیش‌نویس‌هایی که در ساخت و سازها موقت است تا یکم خرداد امسال 202 مورد بوده است بیان کرد: هر روز تعداد پیش نویس‌ها در این رابطه افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه اهتمام داریم زمان صدور پروانه را کاهش دهیم عنوان کرد: ضروری است به جای آنکه فعالیت‌های پیش پا افتاده را انجام می‌دهیم سعی کنیم پروژه‌هایی اجرایی شود که به تحول شهر و شهرداری کمک کند.

یوسفی‌نوید همچنین بر ضرورت پاسخگویی سریع به مردم تأکید کرد و گفت: باید با تعهد بر روی پرونده‌ها کار شود.

وی با بیان اینکه 200 پروژه امسال در همدان اجرا می‌شود بیان کرد: باید از این تعداد حداقل صد مورد بهره اقتصادی برای شهرداری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار