صادرات حدود 500 میلیون دلار محصولات دانش بنیان در کشور

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طی چهار سال اخیر، حدود 500 میلیون دلار صادرات محصول از شرکت های دانش بنیان در کشور انجام شده است.

کد مطلب: ۶۶۲۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،وحید احمدی شامگاه سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت، با اعلام این مطلب افزود: در هر سال نیز رشد بسیار زیادی نسبت به سال قبل داشتیم.
وی با اشاره به فعالیت حدود چهار هزار و 400 شرکت دانش بنیان و واحدهای فناور با 30 هزار شاغل در کشور گفت: طی سال های اخیر در توسعه پارک های علم و فناوری، ارتقاء کیفت محصولات شرکت های دانش بنیان و ایجاد فضای ارتباطات بین المللی اقدامات خوبی شده است.
معاون وزیر علوم با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز رشد در حوزه علوم انسانی و هنر خاطر نشان کرد: در زمان حاضر هشت مرکز رشد در این رابطه در کشور فعال است.
وی با بیان اینکه در بیشتر نیروهای شرکت های بزرگ دنیا ، افزون بر 50 درصد افراد تحصیلکرده در رشته های علوم انسانی دارند، افزود: شرکت ها زمانی موفق هستند که از اقتصاد، روانشناس، بازاریاب و مسئول ارتباطات خوبی برخودار باشند که همه این ها در رشته علوم انسانی است و انتظار داریم که علوم انسانی در کنار سایر رشته ها ، وارد این عرصه شود.
احمدی با بیان اینکه در حوزه علم و فناوری از وضعیت خوبی برخورداریم، اظهار کرد: توسعه شاخص ها در حوزه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و تجاری سازی مورد توجه است و به طور جدی در این مسیر حرکت می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش، به ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر بین کشورهای اسلامی اشاره و اضافه کرد: طرح مربوط به ایجاد این صندوق ، تهیه شده که امیدواریم مورد بررسی قرار گیرد.
احمدی با اشاره به ظرفیت های پارک علم و فناوری گیلان بیان داشت: در زمان حاضر این پارک مسئولیت شبکه های پارک های علمی و فناوری را بر عهده دارد و دبیرخانه فن بازار جمهوری اسلامی نیز در پارک علم و فناوری این استان است.
حضور در نشست شورای دانشگاه گیلان ، جلسه صمیمی با مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان گیلان و افتتاح پروژه کارگاه های نیمه صنعتی سبک 12 واحدی در مجتمع نیمه صنعتی و کارگاهی فشتام از برنامه های سفر معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان گیلان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار