امام جمعه اردبیل:

منطق امام راحل منطق کربلایی و عاشورایی بود

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل با اشاره به ویژگی های ارزشمند امام راحل گفت: منطق امام خمینی (ره) منطق کربلایی و عاشورایی بود.

کد مطلب: ۶۳۰۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در آیین بزرگداشت 15خرداد در مسجد میرزا علی اکبر مرحوم افزود: امام با این منطق حادثه بزرگی چون 15 خرداد و پس از ان انقلاب شکوهمند اسلامی را خلق کرده و آزادی ، استقلال و عزت را به مردم ایران هدیه آورد .
وی بیان کرد : امام راحل کربلا و نهضت عاشورا را الگوی خود قرار داده بود و با تاسی ازسیره سیدالشهدا انقلاب جهانی خود را رهبری کرده و به سرانجام رساند .
امام جمعه اردبیل بیان کرد: انقلاب اسلامی به بنیانگذاری امام خمینی (ره) انقلابی جهانی است که از کرامت ، آزادی، حاکمیت ملی و استقلال تمام ملت های جهان دفاع می کند .
عاملی رمز پیروزی امام خمینی (ره) را توحید امام ، بصیرت ، شجاعت و اخلاص امام ذکر کرد و اضافه کرد: سیاست امام عین دیانتش بود ، امام شجاع بود و بر ملت تعصب خاصی داشت .
وی اضافه کرد: امام با انقلاب بزرگ خود اسلام ناب محمدی را به امت اسلامی هدیه کرد و چهره اسلام امریکایی را به مسلمانان نشان داد، اسلامی که از ظواهر دینی صحبت می کند اما با اسراییل بزرگترین دشمن اسلام همپیمان می شود، اسلام آمریکایی اسلام خنثی است که با شیاطین معامله می کند ، اسلام امریکایی دین را از سیاست جدا می داند و این اسلام از نظر امام مطرود است .
امام جمعه اردبیل با گرامیداشت شهدای 15 خرداد و شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: امروز وظیفه ما هوشیاری و حفظ خون این شهیدان است و مردم ایران بارها از جمله در انتخابات اخیر نشان دادند که همچنان هوشیار و بیدارند .
عاملی حفط استقلال و یکپارچگی ایران اسلامی را از برکات انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: روحانیت به رهبری امام راحل در این زمینه نقش اساسی داشته و بدین خاطر است که استکبار در هر نقطه از جهان درتلاش برای مهار روحانیونو علمای بیدار و مبارز است .
گفتنی است:در این آیین نوحه سرایی شده و یاد شهدای 15 خرداد و شهدای انقلاب و دفاع مقدس گرامی داشته شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار