مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خبرداد:

برگزاری جشن عاطفه‌ها همزمان با بازگشایی مدارس در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: جشن عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس در اربیل برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۵۳۶۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، بهروز زلالی در جلسه هماهنگی و تشریح برنامه‌های کمیته امداد برای جشن عاطفه‌ها در اردبیل اظهار داشت: مردم خیر استان اردبیل همچون سال‌های گذشته با همت جمعی خود تلاش می‌کنند تا نیازهای 5 هزار و 200 دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد را رفع کنند تا آنها به مدارج عالی علمی و تحصیلی دست یابند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این تعداد دانش‌آموز، بیش از یک هزار دانشجو نیز تحت پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: جشن عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس برگزار می‌شود تا با یاری خیران بتوانیم نیازهای اساسی دانش‌آموزان را برطرف ساخته و تلاش کنیم تا آنان به مدارج عالی علمی و تحصیلی دست یابند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه تلاش کمیته امداد بر این است تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر و نداری از تحصیل بازنماند، تصریح کرد: جشن عاطفه‌ها در راستای تقویت فرهنگ احسان و انفاق و کاهش نیازهای اساسی دانش‌آموزان بی‌بضاعت برگزار می‌شود تا آنان با امید به آینده و شادی و نشاط بیشتر به تحصیل و علم آموزی ادامه دهند.

زلالی گفت: مساعدت‌های مردم خیر با افزایش روز افزون همراه است به طوری که سال گذشته مردم نیکوکار استان بیش از 13 میلیارد و 899 میلیون ریال به دانش‌آموزان نیازمند کمک کرده بودند که بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال از این مساعدت‌ها از طریق دانش‌آموزان خیر جمع آوری شده است.

وی افزود: در حال حاضر 52 درصد از مددجویان در روستا و 48 درصد ساکن شهر هستند و توجه به مناطق محروم و دورافتاده در برنامه‌های اولویت‌دار کمیته امداد قرار دارد تا با کمک‌ دستگاه‌های اجرایی بتوانیم به بهترین شکل ممکن این مناطق را توسعه دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش را مهمترین برنامه کمیته امداد در بحث فقرزدایی برشمرد و گفت: رساندن مددجویان به مرز خوداتکایی و سوق دادن آنان به سمت کارآفرینی جزو برنامه‌های اساسی کمیته امداد است تا ضمن ریشه کنی محرومیت از منطقه، برای توسعه و آبادانی استان نیز اقدامات گسترده‌ای را به منصه ظهور بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار