معین وزارت آموزش و پرورش در استان زنجان:
مدرسه، آزمایشگاه زندگی و جایی برای یادگیری همزیستی و پرورش رویاهاست
زنجان (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش مدرسه را محیطی برای تمرین همزیستی، ایجاد دوستی و شکلگیری هویت و رویاهای آینده دانشآموزان دانست که مهارتهای اجتماعی و عاطفی را به کودکان و نوجوانان میآموزد.

ابراهیم رفیعی، در آیین جشن شکوفهها که امروز در دبستان شاهد تفویضی ناحیه یک زنجان برگزار شد، با تأکید بر نقش فراتر مدرسه از تعلیم صرف، اظهار داشت که مدرسه جایی است برای آموختن «زندگی با دیگران» و پرورش مهارتهای اجتماعی و عاطفی دانشآموزان.
رفیعی در ادامه یادآور شد: مدرسه تنها محل یادگیری ریاضی و املا نیست، بلکه محیطی برای تمرین همزیستی، ایجاد دوستی و شکلگیری هویت و رویاهای آینده دانشآموزان به شمار میآید.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در اشارهای به اهمیت حضور والدین در مسیر تربیت افزود: همراهی خانوادهها در روزهای آغازین یادگیری، پیامآور ارزش و اهمیت مدرسهمحوری است و رفتار حمایتی خانوادهها نقش مؤثری در انگیزه و موفقیت دانشآموزان دارد.
رفیعی در ادامه، از معلمان و مدیران مدرسه و همچنین مسئولان استانی و ناحیهای حاضر قدردانی کرد و بر ضرورت تداوم تعامل میان خانواده، مدرسه و نهادهای آموزشی برای تحقق اهداف تربیتی و رشد همهجانبه دانشآموزان تأکید کرد.
در بخشی از برنامه، معین وزارت با زبانی ساده و نزدیک به کودکان، آنها را به مشارکت فعال در کلاس و زندگی مدرسه تشویق کرد و برای ایجاد فضایی شاد و یادگیرنده بر نقش کلیدی معلمان و همراهی خانوادهها تأکید نمود. وی همچنین با اشاره به ضرورت آمادهسازی نسل جوان برای آیندههای دور، بر لزوم برنامهریزی آموزشی متناسب با نیازهای سالهای آینده تأکید کرد..
ارسال دیدگاه