سرپرست کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی تاکید کرد:

نقش‌آفرینی مؤثر کانون یاران در فضای مدرسه با تکیه بر ظرفیت‌های کانون پرورش فکری

تبریز (پانا) - سرپرست کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی بر نقش‌آفرینی مؤثر کانون یاران در فضای مدرسه با تکیه بر ظرفیت‌های کانون پرورش فکری تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۸۷۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نقش‌آفرینی مؤثر کانون یاران در فضای مدرسه با تکیه بر ظرفیت‌های کانون پرورش فکری

رویداد استانی «کانون یاران» با حضور جمعی از نوجوانان و کارشناسان حوزه روانشناسی و تعلیم و تربیت برگزار شد.

در این مراسم، زینب علمدار، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با اشاره به سابقه دو طرح مهم «کانون مدرسه» و «کانون یاران»، هدف اصلی این طرح‌ها را نقش‌دهی و مشارکت فعال نوجوانان در مسائل اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی طرح «کانون یاران»، تربیت نوجوانان کنشگر و مسئولیت‌پذیر است، از اعضای این کانون خواست تا در فعالیت‌های خود پشتکار، نظم و انضباط را سرلوحه قرار داده و با استفاده از تجربیات مربیان و ایده‌های خلاق دوستان خود، نقش مؤثری در توسعه فرهنگ مشارکتی ایفا کنند.

در ادامه این رویداد، فاطمه اسدی، روانشناس بالینی، با ارائه سخنانی به بررسی چالش‌های دوران نوجوانی و راهکارهای مواجهه صحیح با آن‌ها پرداخت.

بیان خاطرات اعضای کانون یاران، پخش کلیپ تجربه‌های استانی و قرائت میثاق‌نامه اعضا از دیگر بخش‌های این برنامه فرهنگی بود.

همچنین در پیامی تصویری، خیاط زنجانی، دبیر کانون یاران کشور، هدف از برگزاری این رویداد را قدردانی از تلاش‌های یک‌ساله اعضای کانون در ترویج فرهنگ مشارکت و مسئولیت‌پذیری میان همسالان خود در مدارس اعلام کرد.

وی نقش‌آفرینی مؤثر کانون یاران در فضای مدرسه با تکیه بر ظرفیت‌های کانون پرورش فکری را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های اعضای کانون یاران برشمرد.

این برنامه با تجلیل از کانون یاران برتر استان و اجرای همخوانی سرود ملی «ای ایران» به پایان رسید.

 

منبع : روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار