مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

شهدای خدمت، الگوهای ماندگار خدمت‌رسانی در مسیر رضای الهی هستند

شهادت هنگام انجام وظیفه نوعی از شهادت است

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به جایگاه شهدای خدمت، بر الگوپذیری از آنان تأکید کرد و گفت: افرادی که در مسیر خدمت، جان خود را از دست می‌دهند، شهید محسوب می‌شوند و باید از اخلاص و تلاش آنان درس گرفت.

کد مطلب: ۱۵۷۱۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
شهدای خدمت، الگوهای ماندگار خدمت‌رسانی در مسیر رضای الهی هستند

فرزاد شعبانی در حاشیه برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «شهدای خدمت همان‌طور که از نام‌شان پیدا است در راه خدمتگزاری به مردم، جان خود را از دست داده‌اند. این افراد از هیچ کوششی دریغ نکردند و در مسیر مسئولیت به شهادت رسیدند.»

وی افزود: «شهادت هنگام انجام وظیفه از اقسام واقعی شهادت به شمار می‌آید. باید قدر این جان‌فشانی‌ها را دانست و آن را الگوی رفتاری خود قرار داد. چنین الگویی، بالاترین درجه ایثار را به ما می‌آموزد.»

شعبانی اضافه کرد: «لازم است ما نیز در مسیر خدمتگزاری به مردم، تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم. رضایت مردم، رضایت خداوند را نیز به‌دنبال دارد و این پیوند باید همیشه مد نظر باشد. اخلاص در خدمت، محور کار شهدا بود و امروز نیز باید معیار عمل ما قرار گیرد. شهدای خدمت در راه مردم و ارزش‌های الهی، از جان خود گذشتند. چنین نگاهی، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به جایگاه آماری این استان در حوزه ایثار و شهادت بیان کرد: «استان البرز، ۸۸۸ شهید دانش‌آموز و ۹۵ شهید فرهنگی دارد. این آمار نشان می‌دهد که آموزش و پرورش، یکی از دستگاه‌هایی است که بیشترین شهید را تقدیم کرده است. چنین جایگاهی، افتخار و وظیفه‌ای بزرگ برای مجموعه آموزش و پرورش است. حفظ نام و راه شهدا، وظیفه‌ای همگانی است.»

وی اظهار کرد: «این شهدا برای ما اسوه و الگو هستند و باید در رفتار و کردار فرهنگیان تأثیرگذار باشند. نقش این شهدا در تقویت روحیه خدمت‌رسانی غیرقابل انکار است. رفتار آن‌ها معیار تشخیص مسیر صحیح خدمت است. آن‌ها با عمل خود مسیر را برای ما روشن کرده‌اند. تأسی به سیره شهدا، نشانه وفاداری به اهداف آن‌ها است.»

شعبانی خاطرنشان کرد: «در اجرای برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار در مدارس، موانع ساختاری خاصی وجود ندارد. آنچه اهمیت دارد، شیوه اجرای برنامه‌ها و میزان تلاش ما است. هرقدر بتوانیم از ظرفیت‌های هنری و تبلیغی بهتر استفاده کنیم، موفقیت بیشتری خواهیم داشت. کیفیت محتوا و نحوه ارائه آن تعیین‌کننده اثرگذاری است. نوآوری در ارائه مفاهیم فرهنگی، عامل جذب دانش‌آموزان می‌باشد.»

وی ادامه داد: «دانش‌آموزان به فرهنگ ایثار نیازمند فعالیت مستمر و دقیق است. هر میزان که معلمان و مدیران در این مسیر خلاقانه و هدفمند تلاش کنند، اثرگذاری فرهنگی بیشتر می‌شود. باید از قالب‌های متنوع و جذاب برای انتقال مفاهیم استفاده کرد. پیوستگی فعالیت‌ها، رمز موفقیت در این زمینه است. استمرار، یکی از مؤلفه‌های اصلی تأثیر تربیتی است.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان گفت: «شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، سرمایه‌های ارزشمند آموزش و پرورش هستند. ادامه راه آن‌ها وظیفه‌ای همگانی و سنگین است. تلاش برای زنده نگه‌داشتن نام و آرمان این شهدا، بخشی از مأموریت فرهنگی ما است.این مسیر باید با عزم، خلاقیت و اخلاص دنبال شود. با گام‌برداشتن در راه آن‌ها، رضای الهی را جلب خواهیم کرد.»

خبرنگار : دانش‌آموز : محمدحسین صوفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار