رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در آیین تجلیل از معلمان نمونه منطقه ۴ تهران تاکید کرد؛
توسعه عدالت آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی؛ دستورکار اصلی آموزش و پرورش
تهران (پانا) – رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، با تأکید بر جایگاه رفیع معلمان در نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: آموزشوپرورش در دولت چهاردهم بهعنوان اولویت نخست مورد توجه قرار گرفته و تحقق تحول بنیادین در این حوزه، مستلزم نقشآفرینی فعال مدیران و فرهنگیان است.

عبدالرضا فولادوند در آیین تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقهای آموزشوپرورش منطقه ۴ تهران با گرامیداشت مقام معلم، اظهار کرد: «معلمان ستون فقرات نظام تعلیم و تربیت هستند. تجلیل از معلمان نمونه، اقدامی ارزشمند برای پاسداشت زحمات خالصانه کسانی است که در سختترین شرایط، از جمله دوران کرونا، اجازه ندادند چراغ آموزش خاموش شود.»
وی افزود: «معلمان و مدیران در شرایط دشوار کرونا، پیشگام تولید محتوای آموزشی و برگزاری کلاسهای مجازی بودند و با خلاقیت و دلسوزی، آموزش را به خانههای دانشآموزان بردند.»
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به توجه ویژه دولت به آموزشوپرورش، گفت: «به برکت نگاه راهبردی مقام معظم رهبری و رییسجمهور، آموزشوپرورش به اولویت نخست کشور تبدیل شده است. امروز، دو محور اصلی شامل توسعه عدالت آموزشی از طریق ساخت و تجهیز مدارس و نیز توانمندسازی نیروی انسانی در حال پیگیری است.»
وی از اقدامات خیرین در حمایت از زیرساختهای آموزشی قدردانی کرد و گفت: «با همراهی هلدینگ شستا و یکی از شرکتهای تابعه، با پیشنهاد منطقه ۴، ساخت یک هنرستان با اعتبار۶۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته که نمونهای از مشارکت مؤثر بخش غیردولتی در توسعه آموزش است.»
فولادوند همچنین بر اهمیت آموزش مهارتهای زندگی در کنار آموزشهای رسمی تأکید کرد و افزود: «باید بخشی از تعلیم و تربیت را به آموزش مهارتهایی همچون خودمراقبتی، احترام متقابل و فرهنگ خانواده اختصاص دهیم. این آموزشها میتواند از بسیاری آسیبهای اجتماعی پیشگیری کند.»
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پایان گفت: «تحول در آموزشوپرورش صرفاً با اسناد و برنامهها محقق نمیشود؛ این تحول را مدیران مدارس، بهعنوان عناصر کلیدی نظام آموزشی، رقم خواهند زد.»
ارسال دیدگاه