معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران:
تشکل های دانش آموزی، بستری برای جهاد تبیین است
تهران (پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران، استفاده از ظرفیت تشکلهای دانشآموزی را بستری جهت نهادینه کردن جهاد تبیین و آگاهسازی دانشآموزان دانست و دور شدن آنان از محتواهای نامناسب فضای مجازی را راهی برای پیدا کردن مسیر زندگی خود در فضای حقیقی عنوان کرد.
آزیتا فکور، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۶ شهر تهران در گفتوگو با پانا ضمن عرض تسلیت به مناسبت دهه فاطمیه و گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: امروزه نقش معاونین و مربیان پرورشی در مدارس به جدیت باید پیگیری شود، چرا که هم افزایی معاونین پرورشی موجب ارتقا تجارب یکدیگر شده و این امر نیازمند تشکیل جلسه با عنوان جلسه هم اندیشی معاونین پرورشی و مربیان تربیتی بوده که به حمدالله با برگزاری این جلسه ما توانستیم تا این موضوع را به جدیت پیش بگیریم و خروجی پر بار و ارزشمندی را برای همکاران ارائه دهیم.
وی در ادامه افزود: هدف والاتر در تشکیل این جلسه آشنایی معاونین و مربیان تربیتی و پرورشی با برنامه فراگیر پرورشی است تا با استفاده از توضیحات لازم و کامل و همچنین ثبت اطلاعات دانش آموزان خود در سامانه نورینو بتوانند مسائل و مشکلات خود را در این زمینه بر طرف کنند.
فکور با اشاره به این موضوع که معاونین پرورشی مهمترین نقش در جنگ شناختی را دارند، بیان کرد: معاونین و مربیان تربیتی به عنوان نوک پیکان و خط مقدم این جنگ ترکیبی، نیازمند به تقویت، یاد آوری و اهمیت این جایگاه نیز هستند؛ چه بسا که در حال حاضر دانش آموزان تمام مقاطع ما درگیر تهاجم فرهنگی هستند و این موضوع بار مسئولیتی معاونین پرورشی را نه تنها سنگین تر بلکه سخت تر هم خواهد کرد.
وی گفت: در حال حاضر خطرناک ترین بستر، فضای مجازی است، چرا که در صورت نبود سواد رسانه ای لازم، هم اقشار دانش آموزی و هم مربیان پرورشی دچار تهدید بسیار خطرناکی خواهند بود و این موضوع مسبب شده تا ما بستر یادگیری سواد رسانه ای لازم را برای مربیان و معاونین پرورشی فراهم کرده و سعی داشته باشیم تا دانش آموزانی که دارای سنین پایین تری هستند، مدت زمان کمتری با این فضا درگیر باشند.
فکور در ادامه عنوان کرد: امروزه با فراهم سازی بسترهای مناسب و با استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی، توانسته ایم تا دانش آموزان را هدایت کرده تا با دورتر شدن از محتواهای نامناسب فضای مجازی، مسیر زندگی خود را در فضای حقیقی پیدا کنند.
فکور با اشاره به این موضوع که تمام این برنامه ها و تشکل ها برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین است؛ اظهار کرد: هدایت دانش آموزان به سمت تشکل های مورد علاقه شان و دادن مسئولیت به آنان و آگاه سازی دانش آموزان نسبت به مسائل پیرامون خود، به نوعی جهاد تبیین بوده، چرا که تبیین را می بایست یک فریضه دینی واجب و سر لوحه تمام امورات قرار داد تا انشاالله پیشرفت در تمام موارد و مسائل فراهم شود.
خبرنگار دانش آموز : مبین جوکار
ارسال دیدگاه