معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی در سفر به البرز:

هنرستانیها با نگاه هنرمندانه به حل مسئله توجه کنند

کرج (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در افتتاح دو کارگاه سواد آموزی در هنرستان شهید فاتحی ناحیه 4 کرج عنوان کرد هنرجویانی که در هنرستان‌ها مشغول تحصیل و مهارت هستند، باید با نگاه هنر به دنبال راهکار برای حل مسائل جامعه باشند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
هنرستانیها با نگاه هنرمندانه به حل مسئله توجه کنند

افتتاح دو کارگاه سوادآموزی در هنرستان شهید فاتحی ناحیه 4 کرج با حضور خیر مدرسه ساز محمد عالی، علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، سردار علیرضا حیدر نیا فرمانده سپاه پاسداران استان البرز، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ،حسین قلیزاده رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج ، محسن پورگلیان مدیرکل اداره نوسازی استان البرز و دکتر اسپرورین رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز و سایر مسئولین استانی در هنرستان شهید فاتحی ناحیه 4 کرج برگزار شد.

علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در این آیین گفت: هنر در جامعه تاثیر گذار است که می توان از آن برای حل مسائل همانند شهیدان حسن باقری و تهرانی مقدم استفاده کرد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی در مورد هنر، افزود: شهید حسن باقری زمانی در دوران جنگ از هنرش برای طراحی نقشه حمله بهره گرفت، یعنی برای حل مسئله فکری هنری کرد.

عبدی در ادامه بیان کرد: شهید تهرانی مقدم نیز با علم و حل مسئله در راه ساخت موشک حرکت کرد پس باید برای حل مشکلات اول مسئله شناسی کرد.

وی با بیان اینکه هنرمند با مردم عادی تفاوت دارد، تصریح کرد: حساسیت، دقت ، تعهد و پشتکار از ویژگی های یک هنرمند است که با استفاده از آن می توان مسائل جامعه را حل کرد.

عبدی یادآوری کرد: دانش آموزان امروز آینده سازان کشور هستند و هنرجویانی که در هنرستان ها مشغول تحصیل و مهارت هستند می بایست با نگاه هنر به دنبال راهکار برای حل مسائل جامعه باشند.

وی ادامه داد: فرآیند آموزش و تربیت در مدارس باید همراه با لذت و مهارت‌آموزی باشد تا مدارس به محل مشارکت دانش‌آموزان تبدیل شود.

در ادامه معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش افزود: در سند تحول با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت می‌توان حرکت‌های مؤثری انجام داد، چرا که سند تحول به نام نظام تعلیم و تربیت است و شاه کلید تحقق آن نیز توجه جدی به نیروی انسانی آموزش‌دیده و ماهر است.

در پایان این مراسم از خانواده های معظم جانبازان و شهدا و همچنین از دانش آموزان برگزیده مسابقه با موضوع زندگینامه شهید حسن باقری تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار