برگزاری مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی به میزبانی آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - رییس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش از برگزاری پنجمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی به میزبانی آذربایجان‌شرقی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی به میزبانی آذربایجان‌شرقی

علی عزتی در گفت و گو با پانا گفت: «در صدد اجرای پنجمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی به میزبانی آذربایجان شرقی هستیم و مطمئنیم با توجه به همت بالای مسئولین و نیروی انسانی این استان بهترین‌ها رقم خواهد خورد.

وی افزود: مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی ابتکاری است که ویژه مراکز دارالقرآن است و پنجمین دوره آن در حال اجراست و یک گروه پسرانه و یک گروه دخترانه در حال تمرین هستند که در نهایت با هم به رقابت می پردازند. بعد از اتمام رقابت وارد مرحله استانی می‌شوند و در سطح استان آثار آنها داوری خواهد شد و در نهایت تعدادی از این عزیزان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

علی عزتی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کنونی به ناچار مسابقه به صورت مجازی برگزار خواهد شد، ولی سعی می‌کنیم در اولین شرایط آن را به صورت حضوری برگزار کنیم؛ چرا که این یک فعالیت گروهی است و می‌تواند در تربیت دانش‌آموزان نقش موثری داشته باشد. ضمن اینکه اجرای گروهی دانش آموزان به عنوان یک ابزار تربیتی می تواند در تربیت و هدایت آنها به سمت قرآن، عترت و نماز، موثر واقع شود.

وی افزود: فرایند مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی از روز ۱۲ آبان کلید خورده و فرآیند اصلی آن طبق بخشنامه استانی در دارالقرآن ها آغاز شده و گروه‌ها در حال تمرین هستند و تا نیمه آذر ماه آثار خود را ارسال خواهند کرد، این مرحله اول این کار است و مرحله بعدی داوری این آثار است که با معرفی گروه های برتر و کشوری تا دی ماه شاهد اجرای مرحله نهایی آن خواهیم بود.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش شرح داد: ما به عنوان یک ابزار تربیتی و پرورشی به مسابقات نگاه می‌کنیم و بهترین مصداق آن مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی است، چرا که امری که در حوزه قرآن، عترت و نماز صورت می گیرد بسیار ویژه است.

وی در پایان اشاره کرد: در مسابقات کشوری یک رشته به نام مداحی داریم، ولی مدیحه‌سرایی با آن کاملا متفاوت است؛ اگر مداحی به صورت یک نفره انجام می شود، این رشته به صورت گروهی برگزار می شود و از مداحان نوجوان می‌خواهیم چنانچه اکنون به ریسمان الهی چنگ زده‌اند همواره در مسیر آن قرار گیرند و از آن جدا نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار