نیکبخت: معاونین پرورشی و مربیان تربیتی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت هستند

تهران (پانا)- جلسه مجازی معاون پرورشی و مربیان تربیتی مدارس منطقه 17 شهر تهران در بستر شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) با حضور مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه، طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی و سایر اعضای شورای تربیتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: معاونین پرورشی و مربیان تربیتی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت هستند

مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه 17 ضمن اشاره به اهمیت فعالیت های حوزه پرورشی و تربیت بدنی گفت: فعالیت های حوزه معاونت پرورشی و تربیتی در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است. ‌تمام فعالیت های این حوزه، اعم از مشاوره، سلامت، تربیت بدنی و فعالیت‌های اعتقادی و فرهنگی همه و همه با سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان ارتباط دارد. اگر آموزش و پرورش در این حوزه کار را به درستی پیش ببرد می‌تواند افرادی با سلامت جسمی، اجتماعی و فرهنگی تحویل جامعه دهد و بدین طریق آینده جامعه را متحول کند. با تعلیم و تربیت درست است که می توان جهش در تولید نیروی انسانی ایجاد کرد و نیروی انسانی خوب می‌تواند آینده جامعه خویش را تضمین کند.

مهدی نیکبخت در این جلسه به اهمیت فعالیت‌های حوزه مشاوره اشاره کرد و گفت: اقدامات مشاوره‌ای باید به گونه ای تنظیم شود تا بتواند در دانش آموزان و خانواده آنها حال خوب ایجاد کند تا در این شرایط نامساعد پیش آمده به دلیل شیوع ویروس منحوس دانش آموزان بتوانند از عهده وظایف خود به نحو احسن برآیند که امر آموزش و نگرانی از آینده تحصیلی مهمترین موارد است.

نیکبخت، در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های خوب و ارزنده حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی در مدارس گفت: معاونین پرورشی و مربیان تربیتی یکی از ارکان اصلی در تعلیم و تربیت هستند. و این مجموعه ارزشمند در آموزش و پرورش می توانند با عمل به رسالت اصلی خود، بستر تربیت و پرورش خوب و صحیح دانش آموزان در مدارس را فراهم کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به رعایت توازن در فعالیت ها در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: امروز جوانان و تربیت آنها از مهمترین مسائل و دغدغه های آموزش و پرورش می باشد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب محورهای اصلی آن را ترسیم کرده و مسیر را رهنمون شده اند.

در ادامه جلسه پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی ضمن عرض خیر مقدم به معاونین پرورشی و مربیان تربیتی مدارس و قدردانی از زحمات ارزنده این مجموعه گرانقدر در مدارس گفت: مجموعه پرورشی در مدارس اثبات کردند در هر شرایطی در کنار دانش‌آموزان بوده و به نحو احسن رسالت راهبری فرایند تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان را به انجام می رسانند و در حدود ۹ ماه گذشته مجموعه همکاران بصورت غیر حضوری در فضای مجازی با فعالیت های کم نظیر خود، بستر سالم را جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم کردند.

پورمحمود در این جلسه به فعالیت‌های اخیر مدارس اشاره نمود و گفت، از تلاش‌های شما همکاران عزیز در برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی، فعالیت‌های ویژه هفته بسیج و روز دانش آموز، پویش پیاده تا بهشت (اربعین حسینی) و .... قدردانی می‌شود. شما سنگرداران تعلیم و تربیت با وجود تمام کمبودها ثابت نمودید که با اخلاص و دلسوزی تمام در میدان عمل قرار دارید.

ایشان سپس گفت: در ایام پیش رو، کارشناسان حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی در مدارس حضور خواهند یافت تا از نزدیک در جریان از فعالیتهای پرورشی مدارس قرار گرفته و امید داریم بدین طریق بتوانیم با تبادل نظر و هم افزایی در این زمینه موانع و مشکلات موجود را کمرنگ تر کنیم و اطمینان داریم با همدلی و همکاری خوب می توانیم به نحو احسن به رسالت انسانی خود در قبال دانش آموزان عزیز جامه ی عمل بپوشانیم.

پورمحمود در پایان صحبت های خود، ضمن تشکر از حضور ارزشمند مدیر منطقه در جلسه، از همراهی و پشتیبانی مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۷ در تمامی مراحل انجام فعالیت های پرورشی قدردانی کرد.

در طول این جلسه کارشناسان حوزه‌های مختلف به تشریح چگونگی فعالیت ها در وضعیت های مختلف مدارس پرداختع و سپس شرایط مربوط به آن تشریح کردند و در خاتمه به سوالات تمامی همکاران پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار