انصاری: صندوق رای، زبان گویای مردم با حاکمیت است

تهران (پانا ) : مجید انصاری ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه صندوق‌های رای زبان گویای مردم با حاکمیت است، معتقد است اگر این زبان گویا نباشد زبان هرج و مرج و خشونت جایگزین آن می‌شود.

کد مطلب: ۹۸۹۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
انصاری: صندوق رای، زبان گویای مردم با حاکمیت است
به گزارش ایرنا ، حجه الاسلام مجید انصاری روز پنجشنبه در سومین کنگره سراسری مجمع فرهنگیان ایران اسلامی اظهار داشت: ما مجلسی در طراز مجلس قانونی اساسی بدون یک کلمه کم یا زیاد می خواهیم. مجلس باید به طراز قانون اساسی برگردد. یعنی مرکز همه قدرت‌ها و قانون‌ها شود. مجلس یعنی میزان رای ملت و سخن و اراده ملت باشد. مجلس باید از انفعال روزمره بیرون بیاید و از تولید قوانین دست پنجم خارج شود. مجلس برای وصله کردن قبا و عبای مندرس قانونی کشور به تنهایی به میدان نیامده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ۱۲ هزار عنوان قانونی برای کشور کافی است. مجلس باید طرحی نو دراندازد. مجلس آینده باید به ۱۰ موضوع کلان ملی که گرفتاری این کشور است مورد توجه قرار دهد.
انصاری افزود: در حوزه سیاست خارجی، تعامل با دنیا، در حوزه سیاست داخلی گسترش آزادی‌های عمومی و اعتماد به مردم، در حوزه اقتصاد، عدم اتکا به نفت و احیای اقتصاد ملی، مساله بیکاری، اشتغال و معیشت مردم موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار دهد. مجلس باید ۴ سال وقتش را صرف این موضوعات کند.
این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: انتظاری که از مجمع فرهنگیان می‌رود بیش از سایر احزاب است امیدوارم این جامعه متعهد و نورانی، فضای غبارآلود و ملتهب کشور را با سازماندهی خودشان هدایت کنند.
انصاری با اشاره به موضوع کنگره "انتخابات رقابتی=مجلس کارامد و مقتدر" گفت: چه شده است که در چله‌نشینی انقلاب و در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فضا به گونه‌ای است که از ما می‌پرسند برای چه باید در انتخابات شرکت کنیم و چرا رای بدهیم!؟ چرا باید عطای آن را به لقایش بخشیده و اصلاً وارد صحنه نشوند؟ حتی علی‌رغم تاکید شورای عالی اصلاحات به افراد مختلف، که از آن‌ها درخواست کردند در انتخابات نام نویسی کنند، این افراد نیامدند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سختگیری‌هایی که برای برگزاری کنگره حزب مجمع فرهنگیان انجام شد، گفت: چه اتفاقی افتاده است که فرهنگیان در برگزاری یک همایش دچار مشکل شوند و در دهه چهارم انقلاب اسلامی که باید احزاب اجتماعی و سیاسی فراگیر می‌داشتیم، نداریم.
وی افزود: ما ۲۷۰ حزب داریم و شاید چند سال دیگر افتخار کنیم که دو هزار و ۷۰۰ حزب داریم اما کدام از آن‌ها می‌توانند راه‌حلی که راهگشای مشکلات کشور باشد ارائه بدهند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اعتراضات آبان‌ماه، افزود: حوادث و ناآرامی‌های اخیر که غمی در دل مردم ایران نشانده است و با خانواده‌های داغدار خانواده بزرگ انقلاب اسلامی و یاران امام را به شدت ناراحت کرده است. سخن اعتراضات به اندازه کافی برای کسانی که خود را به خواب نزده باشند و بخواهند از خواب گران بیدار شوند آشکار بوده است.
انصاری گفت: عوامل مختلفی در به وجود آمدن این شرایط موثر بوده اما عامل مهم بی‌توجهی به رکن اساسی یعنی مردم و میزان بودن رای ملت که همواره مورد تاکید امام بوده است.
انصاری با بیان اینکه در این فضای سرد انتخاباتی صدا و سیما یک دهم سهم تبلیغات دوغ عالیس را به انتخابات اختصاص می‌داد، گفت: دو ماه به انتخابات مانده است و شبکه‌ ملی داریم که شبانه روز از پول این ملت تغذیه می‌کند و سی و چند شبکه استانی و شهرستانی داریم چه میزان از انتخابات و رای مردم به صدا و سیمای جمهوری اسلامی مطرح است؟ چرا میزگردهای جدی برای نقد عملکرد مجلس برگزار نمی‌شود چرا از دبیران احزاب برای نقد مجلس دعوت نمی‌شود.
وی افزود برخی می‌گویند ما عضو هیچ دسته و حزبی نیستیم، این که افتخار نیست. اگر حضور مردم در صحنه تکلیف ملی و اسلامی است حضور احزابی که بتوانند شایستگان را معرفی کنند برای اینکه بعد از پیروزی مسئول باشد و از کسانی که پیروز شدن مسئولیت و حزب پاسخگوی عملکرد انها باشند.
وی یادآور شد: یک جریانی می‌آید ۸ سال مسئولیت کشور را به عهده گرفته و همه چیز را ویران می کند، اما امروز به صحنه آمده و علیه اصلاح‌طلبان، احزاب، مجلس و رهبران اصلاحات که دستشان بسته است بمباران انجام می دهند و آنها را متهم به ناکارآمدی می‌کنند.
عصو شورای عالی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه شرکت در شورای مشورتی سید محمد خاتمی جرم تلقی می شود، گفت: این جرم طبق کدام قانون تعریف شده است؛ زبان گویا کارآمد و عملی مردم انتخابات است اگر مردم از آن فاصله بگیرند و این زبان را از آنها گرفته و کم اثر بکنیم زبان بعدی به طور طبیعی زمان هرج و مرج و خشونت خواهد شد.
وی افزود: افرادی خودشان مرجع بررسی صلاحیت‌ها و از طرفی نیز مسئول تعیین لیست انتخاباتی هستند. بگذارید در یک میدان مسابقه و رقابت عادلانه انتخابات برگزار شود، میشود در یک میدان مسابقه یک طرف را مسدود کنیم و برای طرف مقابل راه را هموار و بعد هم بگوئیم چون شکست خوردید مردم شمارا قبول ندارند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این نگاه قیم مآبانه که می‌گوید دیگران نمی فهمند و ما باید برای آنها انتخاب کنیم خطرناک است، خطر را بیخ گوشمان دیده ایم پس چرا بیدار نمی شویم؟
وی تاکید کرد: ما مجلسی در تراز قانون اساسی می‌خواهیم نه یک کلمه کم و زیاد؛ مجلس باید مرکز همه قانون‌ها و قدرت‌ها باشد مردم باید از تولید قوانین دست پنجم خارج شود؛ ۱۲ هزار عنوان قانونی برای کشور کافی است.
انصاری با تاکید بر اینکه جایگاه اصلی خود را حفظ و روی چند موضوع تمرکز کند، گفت: مجلس باید در سیاست خارجی و تعامل با دنیا، گسترش سیاست‌های داخلی و اعتماد به مردم، در احیای اقتصاد ملی و عدم وابستگی به نفت، مسئله اشتغال، کرامت و بیکاری مردم چهار سال خود را به این موضوعات اختصاص دهند و اگر وقت اضافه آورد به مسایل دیگر بپردازند نه اینکه همه توانایی را حول تصویب چند قانون و تبصره بگذرانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار