مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

مقوله سوادآموزی و توسعه این امر در جامعه موجب کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می شود

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مقوله سوادآموزی و توسعه این امر در جامعه موجب کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می شود و افزایش آگاهی و بینش عمومی را به دنبال دارد.

کد مطلب: ۹۸۹۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مقوله سوادآموزی و توسعه این امر در جامعه موجب کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می شود

حمید رضا رخشانی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش چابهار در سال های اخیر تمهیدات بارز و برجسته ای در حوزه سواد آموزی صورت‌گرفته و در راستای جذب و نگهداشت افراد بی سواد برنامه های مختلفی از جمله برنامه شتاب بخشی در دست اجرا می باشد.

او ادامه داد: خوشبختانه سیستان و بلوچستان و آموزش و پرورش این استان از ستاد تا صف در کانون توجه مسئولین کشوری قرار گرفته و همه با دلسوزی و حساسیت به دنبال کاهش مشکلات و معضلات هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: موضوع باز تولید بی سواد و بازماندگان از تحصیل مشکل دیگری است که کار را در حوزه آموزش سواد دو چندان سخت می‌کند.
او افزود: پراکندگی و وسعت جغرافیایی استان در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه حوزه سواد آموزی کار را سخت و دشوار کرده و با گذشت و ایثار همکاران این مجموعه کار در حال انجام است.
رخشانی اظهار کرد: وجود حتی یک نفر بیسواد در جامعه مایه تاسف و نگرانی است و باید با تلاش همگانی و عزم ملی و منطقه‌ای موضوع با سوادی را در جای جای ایران اسلامی و این سامان دنبال کنیم.
او ادامه داد: با وجود اجرای طرح‌های مختلف و برنامه‌های آموزشی حوزه سواد آموزی، موضوع کیفیت بخشی به کار آموزش و یاددهی به سوادآموزان را مهم قلمداد کنیم و برای تحقق آن بیش از پیش تلاش شود.
مدیرکل آموزش و پرورش ابراز کرد: موضوع سوادآموزی موضوعی حاکمیتی است و مستلزم همکاری و همیاری و همفکری همه آحاد جامعه و ارگان‌های مرتبط می‌باشدتا با کار گسترده و عمومی اتفاق مثبتی رخ دهد و شاهد کاهش آمار بی سوادان و ریشه کنی این موضوع باشیم.

او افزود: در سال جاری قریب به ۳ هزار نفر نیروی نهضتی و سرباز معلم به بدنه آموزش و پرورش استان تزریق شده که این آمار در نوع خود کم نظیر است و این در حالی است که تعدادسه هزارو ۳۰۹ نفر از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد.
رخشانی بیان کرد: رشد موالید و رشد شاخص جمعیتی دانش آموزی در سیستان و بلوچستان که چهار برابر نرم کشوری است و حتی در برخی مناطق به ۸ برابر می‌رسد ،احداث و توسعه فضاهای آموزشی را تحت الشعاع قرارداده است.

رخشانی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا اهداف مهم سند تحول بنیادین را در سراسر استان اجرایی نماییم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار