فعالیت 160 آموزشگاه صدرا درکشور

یزد(پانا) -معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه اکنون ۱۶۰ باب آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرا در حال فعالیت است گفت: کمبود فضای آموزشی مناسب از مشکلات جدی پیش روی این مدارس است که رفع آن نیازمند حمایت سایر دستگاه‌هاست.

کد مطلب: ۹۸۷۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 160 آموزشگاه صدرا درکشور

محمد روح‌الامینی چهارشنبه شب در دیدار با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ( ره) یزد افزود: برای حل مشکل موجود، همکاری دستگاه های مسوول و خیران و همراهی مسوولان در حل معضل بسیار موثر و تعییین کننده است.

وی با اشاره به توجه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بحث محرومیت‌زدایی در کشور ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی همچون بازوانی قوی در خدمت متولیان بحث محرومیت‌زدایی در کشور است.
این مسوول به برگزاری جلسات مستمر و راهبری با این ستاد اشاره کرد و اظهار داشت: اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند با محوریت ائمه جماعات مساجد در مناطق کم‌ برخوردار به عنوان نخستین فعالیت مشترک این دو نهاد در سطح کشور انجام شد که برکات خوبی را نیز به همراه داشت.
روح‌الامینی از مساجد به عنوان مهمترین پایگاه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و افزود: با توجه به اهتمام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بحث محرومیت‌زدایی مساجد می‌توانند به عنوان بهترین مکان برای ارائه خدمات به اهالی محل به ویژه نیازمندان ایفا نقش کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این سازمان در مرکز و به طبع آن در استان‌ها و شهرستان‌ها می‌تواند به عنوان بازوان اجرایی در خدمت ستاد اجرایی قرمان امام (ره) و بنیادهای وابسته به این ستاد در اجرای طرح های مختلف به ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی باشند.
همچنین مدیرکل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی( ره) یزد از محرومیت‌زدایی به عنوان انگیزه اصلی این ستاد در فعالیت‌های خود نام برد و گفت: این ستاد در واقع کمک‌یار دولت در حوزه محرومیت‌زدایی در کشور است.
محمدرضا محمدپناه تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توجه به بحث‌های فرهنگی و اجتماعی را از اولویت‌ها در برنامه‌های مختلف خود قرار داده است.
وی تاکید کرد: ساخت وتکمیل ۱۰۰۰ مدرسه در کشور و آغاز فرایند ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دیگر تا سال ۱۴۰۰، ساخت مسجد و مراکز فرهنگی و قرآنی در مناطق کم برخوردار، حمایت از گروه‌های جهادی، ساخت مراکز درمانی و غیره از جمله فعالیت‌های این ستاد در سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش ایرنا، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه هرگونه هزینه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی یک سرمایه‌گذاری برای آینده است گفت: این سرمایه‌گذاری در بلند مدت اثرات خود را در جامعه نشان می‌دهد که نیازمند صبر و پشتکار است.

محمد روح‌الامینی همچنین در دیدار با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد به ظرفیت‌های موجود در بدنه این سازمان اشاره کرد و افزود: هیئات، مساجد، روحانیون و مداحان از جمله این ظرفیت‌ها هستند که می‌توان در حل بسیاری از امور اجتماعی از آنها بهره برد.

وی با بیان اینکه بودجه فعالیت‌های فرهنگی کافی نیست ادامه داد: افزایش بودجه سازمان تبلیغات اسلامی نیازمند همراهی دستگاه‌های حاکمیتی استان است که سازمان مرکزی نیز در این حوزه آنچه را که در توان داشته باشد به میدان خواهد آورد.

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ، کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان به ویژه مناطق آسیب‌پذیر را از اولویت‌های این معاونت دانست و افزود: در این راستا تقویت مدارس دولتی در سرلوحه برنامه ها قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون فعالیت های خوبی در جهت تقویت آن ها صورت گرفته است.
سید مجتبی حسینی پور به نقش امام جماعت در مساجد و محلات اشاره کرد و اظهار داشت: امام جماعت در یک محله باید نقش رهبریت را ایفا کند و به نوعی محل رجوع نیازهای مردم در محله باشد.

وی تاکید کرد: حمایت از فعالیت های تبلیغی و فرهنگی طلاب جوان که با روحیه جهادی در نقاط مختلف به ویژه حاشیه شهر و روستاها مشغول فعالیت هستند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مسوول بر لزوم استفاده از تجربیات گذشتگان تاکید کرد و گفت: در طول تاریخ چهل ساله انقلاب مساجد در برهه های حساس بسیار موثر بودند اکنون نیز باید از ظرفیت موجود در مساجد جهت حل بسیاری از معظلات موجود در جامعه بهره برد.

حسینی پور به اجرای طرح آمایش مساجد در استان اشاره کرد و افزود: نباید نسبت به حوزه مسجد سازی به بهانه های مختلف غفلت کرد بلکه باید با استفاده از ظرفیت خیرین در نقاط موردنیاز مساجدی با کارکردهای واقعی احداث کرد.

۱۴ مدرسه صدرا با ۲ هزار دانش آموز در یزد فعالیت دارد و ۲۵۰ هزار دانش آموز در مدارس استان یزد تحصیل می کنند.

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ و در نخستین روز مهرماه، ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش‌آموزان استان یزد در کلاس‌های درس حاضر شدند.

این تعداد دانش‌آموز در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی و در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس تحصیل می‌کنند.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار