مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد:

معلم آینده ساز طرحی در راستای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که چندین دوره آموزشی ضمن خدمت در خصوص محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برای معلمان برگزار شده است، سند تحول بنیادین را مسیر بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد.

کد مطلب: ۹۷۴۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
معلم آینده ساز طرحی در راستای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب

محمد پورداود در جلسه ای که با حضور نمایندگان مجلس و شورای دانش آموزی در سالن شهید موحدی اداره کل برگزار شد به بحث و تبادل نظر با نمایندگان دانش آموزان استان پیرامون مسائل مختلف پرداخت.

پورداود با بیان این که برای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب کارگروه ویژه در دستگاه تعلیم و تربیت استان تشکیل شده است، اظهار کرد: همایش بزرگی پیرامون این بیانیه برگزار خواهد شد.
او گفت: یکی از طرح هایی که در بحث بیانیه گام دوم پیگیری می شود، معلم آینده ساز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به پوشش ۲۰۰ مدرسه در این طرح، خاطرنشان کرد: هدف طرح معلم آینده ساز این است که معلمان مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و به ویژه آسیب های اجتماعی را با دانش آموزان در میان بگذارند و به سمت و سویی بروند که انشالله این مشکلات حل شود.
او با اشاره به طرح شهید بهنام محمدی، گفت: در طرح شهید بهنام محمدی استان همدان موفق شد مقام دوم در کشور را کسب کند.
پورداود با بیان این که جایگاه اصلی هنرمندهای بزرگ کشور مدارس بوده و آن ها در مدرسه رشد پیدا کرده اند، گفت: یکی از ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت زیبایی شناختی است که دانش آموزان و معلمین باید با برنامه ریزی های خود از طریق هنر که شقوق مختلف دارد، به عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب کمک کنند.
او با تأکید بر اطلاع رسانی مناسب جشنواره های فرهنگی و هنری در مدارس، گفت: نباید بحث هنر در مدارس مغفول بماند.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به دیدار مدیران کل با رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ماه سال جاری، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: نباید آموزش و پرورش چهل ساله انقلاب را دست کم بگیریم چراکه شهید حججی ها را همین آموزش و پرورش تربیت کرده، راهپیمایی اربعین به مدد معلمان این آموزش و پرورش شکل گرفته و برنامه های راهیان نور از مدارس شروع شده است.
پورداود با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت، گفت: با توجه به این که تزکیه مقدم بر تعلیم است، آموزش مقدمه تربیت و تربیت مقدم بر آموزش است و تربیت عبارت است از هرگونه اقدام هدایت گرانه برای پرورش ادراکات، اقدامات و تصمیمات در ٤ حوزه ارتباط انسان با خدا، با خود، با طبیعت و با دیگران برای رسیدن به قرب الی لله که در سند تحول بنیادین همان حیات طیبه نامیده می شود.
او گفت: دانش آموز همدانی حائز رتبه چهارم کنکور علوم انسانی در سال گذشته که حافظ قرآن کریم و در همه حوزه های علمی، ورزشی، هنری و اعتقادی برجسته و برتر بود همان خروجی آموزش و پرورش و ثمره تربیت تمام ساحتی است.
پورداود با بیان این که هفته گذشته از آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر استان در بحث اقامه نماز قدردانی شده است، افزود: ارزش های اعتقادی و اخلاقی باید در دانش آموزان درونی شود و آن ها باید عمیقاً این مسائل را درک کنند و بپذیرند.
او خاطرنشان کرد: از آن جایی که یکی از مشکلات گریبان گیر دانش آموزان، عدم آگاهی در استفاده از فضای مجازی است در سال گذشته آموزش و پرورش با همکاری نیروی انتظامی موفق شد چگونگی استفاده از فضای مجازی را به حدود ۵۰۰۰ دانش آموز آموزش دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که تا ۴ سال آینده حدود ۳۸۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند، اظهار کرد: خوشبختانه استان همدان از لحاظ تأمین منابع انسانی جزء استان هایی است که در این خصوص مشکل خاصی ندارد.
پورداود ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که تخصص محوری در مدارس در اولویت کار قرار گیرد که اگر نیروی انسانی به اندازه کافی وجود داشته باشد این اتفاق رخ خواهد داد.
پورداود راه های ورود به دستگاه تعلیم و تربیت را دانشگاه فرهنگیان و آزمون ماده ٢٨ بیان کرد که هر دو زیر نظر سازمان سنجش انجام می شود و فقط گزینش افراد پذیرفته شده از طریق آموزش و پرورش صورت می گیرد.
او با تأکید بر این که آموزش و پرورش به دنبال این است که علاوه بر مباحث علمی، مهارت های زندگی را نیز به دانش آموزان آموزش دهد، گفت: سند تحول بنیادین در بحث چرخش های تحول آفرین مبحثی مطرح می کند که مطابق با آن باید از انباشت اطلاعات در حافظه دانش آموزان جلوگیری کنیم و آن ها را خلاق و مهارت محور بار آوریم به همین دلیل است که آزمون ها و کتاب های تستی که در بین دانش آموزان ابتدایی رسوخ پیدا کرده بود، ممنوع اعلام شد.
مدیرکل آموزش و پرورش با بیان این که سیستم بکفای آموزش و پرورش تعیین می کند که به ازای تعداد دانش آموزان یک مدرسه چند مشاور باید به آن مدرسه اختصاص داده شود، گفت: در این سیستم متأسفانه به برخی از مدارس مشاور تعلق نمی گیرد البته با توجه به ضرورت حضور حداقل یک مشاور در مدارس امیدوار هستیم با ورود وزیر جدید این مشکل حل شود.
پورداود با بیان این که دانش آموزان شبیه هم نیستند و هر کدام در یک حوزه استعداد دارند، تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش فراهم کردن بستر مناسب برای شکوفا شدن استعداد دانش آموزان است و عدالت آموزشی اینگونه حکم می کند که برای تمام دانش آموزان این بستر را فراهم کند تا آن ها بتوانند در آینده انسان هایی مفید و سازنده برای کشور باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار