دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا: جشنواره ابن‌سینا بدنبال شناسایی استعدادهای جوانان است

تهران (پانا) - دبیر علمی پنجمین جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا با اشاره به ارائه بیش از ۱۱۰۰ پروژه علمی، پژوهشی و کسب و کار دانش آموزی اعلام کرد که هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادهای مختلف در نوجوانان و جوانان است.

کد مطلب: ۹۷۴۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا: جشنواره ابن‌سینا بدنبال شناسایی استعدادهای جوانان است

به گزارش دبیر خانه دائمی جشنواره ابن سینا، مهدی رشیدی جهان دبیر علمی پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا گفت: «این جشنواره روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه سال ۹۹ برگزار می شود و هدف از برگزاری آن شناسایی استعدادهای مختلف نوجوانان و جوانان و جهت بخشی به ایده های آنها برای ساخت آینده ایران است، همچنین از این طریق دانش آموزان با رشته های دانشگاهی به صورت علمی و تجربه عملی در زمینه های مختلف آشنا می شوند.»

او افزود: «پس از داوری، از پروژه های برگزیده در این جشنواره تقدیر می‌شود و مقالات برتر دانش آموزی در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ خواهد شد. همچنین کسب و کارهای برتر دانش آموزی به شتاب دهنده های معتبر معرفی و برگزیدگان جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا به مسابقات و جشنواره های بین المللی اعزام می‌شوند.»

دبیر علمی پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا گفت: «برگزیدگان دوره قبل جشنواره موفق به کسب ۱۵ مدال طلا، ۹ مدال نقره و ۱۱ مدال برنز جهانی شدند. همچنین برگزیدگان موفق به دریافت جایزه ویژه برترین ایده جهانی و جایزه ویژه انجمن زنان کارآفرین جهان در مسابقات و جشنواره های بین المللی شدند.»

رشیدی جهان افزود: «در حاشیه پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا امسال نمایشگاهی با حضور تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات آموزشی و صنایع مرتبط با عنوان "نمایشگاه مدرسه هزاره سوم"برگزار می‌شود.»

رشیدی جهان گفت: «بیش از هزار و ۱۰۰ پروژه در زمینه‌های علمی، پژوهشی و همچنین کسب و کارهای دانش آموزی در جشنواره شرکت می‌کنند و این پروژه‌ها در یک فرآیند علمی و دقیق داوری خواهند شد.»

او با اشاره به اینکه جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا اولین رویداد مبتنی بر آموزش محسوب می‌شود، گفت: «آموزش های تخصصی برای آماده سازی دانش آموزان سراسر کشور برای حضور در این رویداد ارائه می شود. آموزش ها برای ایجاد عدالت آموزشی در سراسر کشور و برای دانش آموزانی که دسترسی به منابع علمی و آموزشی ندارند، نیز مدنظر است که این اقدامات با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌های علمی و تحقیقاتی دیگر اجرایی خواهد شد.»

رشیدی محورهای این جشنواره را فیلم کوتاه و انیمیشن عنوان کرد که در دو بخش فیلم و انیمیشن برگزار می‌شود، همچنین برگزیدگان این بخش به جشنواره فیلم کوتاه رومانی اعزام می‌شوند. ماراتون محتوای دیجیتال از محورهای دیگر این جشنواره است که برگزیدگان آن به مسابقات تکنولوژی اطلاعات رومانی اعزام خواهند شد.

دبیر علمی این جشنواره گفت: «ماراتون کسب و کار دانش‌آموزی نیز دیگر محور این جشنواره است که آموزش تخصصی در مدرسه کسب و کار مجازی و حمایت از ایده‌های برتر توسط شتاب دهنده‌های معتبر از محورهای این ماراتون است.»

او ماروتون برنامه نویسی را که آموزش تخصصی برنامه نویسی پایتون بوده و برگزیدگان آن به مسابقات جهانی رومانی اعزام می‌شوند، دیگر محور این جشنواره عنوان کرد.

رشیدی سمینارهای علمی که در رشته‌های ۱۰ گانه علمی برگزار می‌شود و برگزیدگان آن به مسابقات بین‌المللی کره جنوبی و اسپانیا اعزام می‌شوند و المپیاد علمی علوم پایه که آموزش تئوری و آزمایشگاهی بوده و برگزیدگان آن به کالج علمی پژوهشی روسیه اعزام می‌شوند، را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان کرد.

دبیر علمی این جشنواره دستاوردهای دست سازه‌ها و اختراعات را از آخرین محورهای این جشنواره عنوان کرد که برگزیدگان طلایی و نقره‌ای این مسابقات جهانی اختراعات را به سنگاپور و کروواسی اعزام خواهد کرد.

این مسابقات ویژه مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم و مهلت ثبت نام مرحله اول آن ۲۸ آبان تا ۲۰ دی ۹۸ است. مهلت ثبت‌نام مرحله دوم آن ۲۱ دی تا ۱۵ بهمن ۹۸ است. همچنین زمان برگزاری این جشنواره ۲۱ و ۲۲ فروردین ۹۹ است.

جشنواره دارای سامانه ویژه ثبت نام مراکز آموزشی و پژوهشی و ارائه خدمات ویژه است

جواد بقایی، دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا گفت: «این جشنواره ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه سال آینده ویژه همه مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش و سازمان های علمی و تحقیقاتی دیگر برگزار می‌شود.»

او افزود: «سمینارهای علمی در ۱۰ رشته و زمینه مختلف، دستاوردها-دست سازها و اختراعات، ماراتون کسب و کار دانش آموزی، المپیاد علمی علوم پایه، برنامه نویسی، ماراتون محتوای دیجیتال و فیلم کوتاه و انیمیشن از محورهای مهم این جشنواره به شمار می رود.»

بقایی در مورد ویژگی‌های جشنواره گفت: «این جشنواره دارای سامانه ویژه ثبت نام مراکز آموزشی و پژوهشی و ارائه خدمات ویژه به آنها است. همچنین ثبت طرح ها و اختراعات دانش آموزی و دریافت گواهی نامه ثبت اختراع در این جشنواره انجام می‌گیرد و مقالات برتر دانش آموزی در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی چاپ می‌شود.»

او با اشاره به افزوده شدن بخش نمایشگاه جانبی به جشنواره گفت: «مدال و تقدیر نامه رسمی به برگزیدگان جشنواره و همچنین مدال ویژه جشنواره به همراه تقدیر نامه رسمی به مدارس برگزیده اعطا خواهد شد.»

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا گفت: «تعداد مدارس شرکت کننده در دوره های قبل بیش از ۷۰۰ مدرسه بوده که تعداد دانش آموزان در چهارمین دوره این جشنواره به بیش از ۵۰۰۰ نفر رسید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار