معاون متوسطه آموزش‌و‌پرورش: فاصله شاخص‌های سیستان‌وبلوچستان با کشور رنج‌آور است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به مشکلات متعددی اجتماعی و فرهنگی در سیستان و بلوچستان از جمله فقر اقتصادی برخی خانواده‌ها در روند تحصیل فرزندان آن‌ها اشاره و تاکید کرد در سیاست‌های حمایتی و کمک به تصمیم‌گیری‌ها دریغ نخواهیم کرد.

کد مطلب: ۹۷۲۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون متوسطه آموزش‌و‌پرورش: فاصله شاخص‌های سیستان‌وبلوچستان با کشور رنج‌آور است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، علیرضا کمرئی در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل و مدیران ادارات آموزش و پرورش قطب مرکزی این استان گفت: «سیستان و بلوچستان در کانون نگاه همه مسئولان آموزش و پرورش در وزارتخانه قرار گرفته است و با وجود نیروهایی کیفی در راس و بدنه دستگاه تعلیم و تربیت این استان، آینده روشنی را ترسیم می‌کند.»

او افزود: «متاسفانه با وجود کارهایی که انجام گرفته و توجه مسئولان به این استان هنوز هم فاصله شاخص‌های استان با کشور رنج‌آور است. تسلسل عقب‌افتادگی در سیستان و بلوچستان در سال‌های متمادی کار را سخت کرده است و محرومیت عمیق به چشم می‌خورد.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «مشکلات متعددی در بحث اجتماعی و فرهنگی در سیستان و بلوچستان از جمله فقر اقتصادی برخی خانواده‌ها در روند تحصیل فرزندان آنان تکان‌دهنده است. در سیاست‌های حمایتی و کمک به تصمیم‌گیری‌ها دریغ نخواهیم کرد و سیستان و بلوچستان را استانی شایسته کمک و توجه می‌دانیم.»

کمرئی گفت: «در بحث آموزش مهارت‌ها و توسعه مهارت‌آموزی در سیستان و بلوچستان با سرعت بیشتری کار باید پیش رود و تسهیل‌کننده امر خواهیم بود. برای خروج از عقب‌افتادگی استان باید با برنامه‌ای مدون و اصولی و با عزمی جدی کار را پیش برده و از همه ظرفیت‌ها بهره‌گیری می‌شود.»

او افزود: «در زمینه همیاری در حوزه منابع مالی هم همراهی و تعامل بین بخشی در حوزه ستادی وزارت با اجزای متناظر استان وجود داشته و قوی‌تر از گذشته پیش خواهیم رفت. موضوع کیفیت‌بخشی به آموزش و کیفی‌سازی روند آموزش در بخش‌های مختلف و مقاطع تحصیلی بسیار مهم است و خروجی آن منتج به نتایج ارزنده‌ای خواهد شد.»

علیرضا کمرئی گفت: «عنصر اصلی کیفیت‌بخشی آموزش نیروی انسانی است. توسعه حرفه‌ای معلمان زمینه‌ساز کیفی‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی است. بهره‌گیری از ظرفیت مهم کارشناسی گروه‌های آموزشی برای کمک به کیفی‌بخشی آموزشی ضرورتی انکارناپذیر است و ورود به این مقوله بسیار مهم است. برای خروج از شرایط سخت و دشوار باید تدبیر در امور و چاره‌جویی اتفاق افتد و عوامل موثر شناسایی و به کارگیری شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار