با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی :

جلسه برنامه ریزی برای گرامیداشت هفته سوادآموزی برگزار شد

بجنورد (پانا) -با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی جلسه برنامه ریزی برای گرامیداشت هفته سوادآموزی برگزار شد

کد مطلب: ۹۷۲۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه برنامه ریزی برای گرامیداشت هفته سوادآموزی برگزار شد

عباس سعیدی در این جلسه گفت: وظیفه اصلی آموزش و پرورش ارتقاء فرهنگ عمومی به آحاد مردم است که قطعاً سوادآموزی یکی از فعالیتهای استراتژیکی است که به شکل یک گذرگاهی می ماند که عموم مردم و اقشار جامعه با فرهنگ های گوناگون از آن عبور می کند.

سعیدی در ادامه افزود: سوادآموزی یکی از مهره های زنجیری است که به بدنه آموزش و پرورش متصل است و متقابلاً آموزش و پرورش نیز زنجیروار به تمامی ارکان جامعه وصل می باشد و اگر در این زمینه اقدام اساسی و راهکاری مناسب اعمال نگردد آسیب جدی و جبران ناپذیری به سایر نقاط جامعه از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ... خواهد خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اعلام اینکه سوادآموزی نه اینکه فقط بصورت داخلی مورد توجه است بیان نمود: سوادآموزی با توجه به اهمیت و جایگاه مهمی که دارد نه تنها شامل حمایت دستگاههای دولتی و غیردولتی هست بلکه مورد توجه و حمایت سازمان های جهانی نیز می باشد.

عباس سعیدی در پایان اعلام نمود: با توجه به برنامه راهبردی سوادآموزی و مأموریتی که بر دوشمان گذاشته شده است سعی کنیم تا حداقل در ایام گرامیداشت هفته سوادآموزی برنامه هایی را ارائه دهیم تا زمینه و انگیزه افراد بازمانده از تحصیل و یا سوادآموزی که تاکنون رغبت به سواد و سوادآموختن را نداشتند فراهم گردد.

مهدی مودی معاون سواد آموزی استان در این جلسه اعلام نمود: در نظر است با توجه به برنامه ریزی های پیش بینی شده در ایام هفته سوادآموزی در ابتدای دیماه سالجاری برنامه های متعددی از قبیل برگزاری شورای پشتیبانی سوادآموزی، دیدار با خانواده های معزز شهداء و ایثارگران، برگزاری مسابقات متنوع (انشاء نویسی، کتابخوانی و ...)، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سوادآموزان در شهرستانها و مناطق، و انواع برنامه های متنوع دیگر در استان برگزار گردد.

معاون سوادآموزی اظهار داشت: ضمن تشکر و قدردانی از کلیه دست اندرکاران اداری و آموزشی علی الخصوص مهمانان حاضر در جلسه که در اداره ی امورات مربوط به سوادآموزی از جمله برگزاری جلسات، همایشها و ... با این حوزه همکاری های مستمر و فراوانی را داشته اند، امیدواریم امسال نیز همانند سالهای گذشته در اجرای امورات موفق باشیم.

برگزاری نشست خبری، پیگیری جهت تشکیل جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل و شورای پشتیبانی سوادآموزی، تهیه امورات تبلیغی اعم از چاپ بنر، بروشور، دعوت از اصحاب رسانه، تهیه اقلام پذیرایی و سایر موارد، دیدار با ائمه جمعه و خانواده های معزز شهداء و ایثارگران، برگزاری مسابقات، نمایشگاه، بازدید از کلاسهای سوادآموزی و زیارت قبور شهداء و اخذ مجوزات لازم جهت موارد خاص از اهم برنامه های هفته سوادآموزی بوده است.

شایان ذکر است هفتم دیماه به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بنام سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی نامگذاری گردیده که هر ساله برنامه های متعددی در این خصوص در استانها برگزار می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار