استراتژی بسیج، نقش آفرینی در عرصه های سخت، نیمه سخت و نرم است

سنندج(پانا)- رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در دوره توانمندسازی طرح اعتلای بسیج فرهنگیان استان در سنندج، استراتژی بسیج را نقش آفرینی در عرصه های سخت، نیمه سخت و نرم عنوان کرد و گفت: بسیج پیشگام عرصه خدمت است.

کد مطلب: ۹۷۲۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
استراتژی بسیج، نقش آفرینی در  عرصه های سخت، نیمه سخت و نرم است

مرادی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور ، صبح امروز در دوره توانمندسازی طرح اعتلای بسیج فرهنگیان استان که در سالن کنفرانس اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد؛ با تبریک هفته بسیج، به بیان نقش و کارکرد بسیج فرهنگیان در آموزش و پرورش پرداخت .

وی در ادامه به بیان نحوه تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در این سند اهداف والا و آرمان های متعالی طراحی شده و تحقق این اهداف مستلزم تلاش همه جانبه در ابعاد مختلف سند می باشد.

مرادی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت به عنوان فرایندی تعالی جویانه توجه شده است و بر تعاملی بودن تعلیم و تربیت تاکید دارد؛ خاطرنشان کرد: باید تمام دغدغه های نظام تعلیم و تربیت در مدرسه متمرکز شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، دانش آموز، معلم، فضای آموزشی، نظام ارتباطات و ... را از متغیرهای تاثیر گذار در تعلیم و تربیت دانست و گفت: اگر بین خانواده و مدرسه ارتباط خوب برقرار شود، مدرسه در تربیت دانش آموز موفق خواهد بود.

وی با بیان اینکه رشد، تعالی و پیشرفت کشور از مهم ترین آرمان های هر ملتی است؛ به نحوه شکل گیری تمدن های مختلف اشاره کرد و قدرت، طراحی و تدوین حرکت به سمت ایجاد تمدن و اندیشه ای که ظرفیت تمدن سازی دارد را سه پایه اصلی شکل گیری تمدن جدید در هر کشوری دانست .

مرادی از علم و فرهنگ به عنوان دو بال پیشرفت هر کشور نام برد و گفت: مدرسه نقطه تلاقی این دو بال و عامل اصلی پیشرفت و تمدن هر جامعه است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه هیچ کشوری بدون تعلیم و تربیت به پیشرفت نخواهد رسید؛ به چالش های مختلف در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما به عنوان نقش آفرینان تعلیم و تربیت وظیفه داریم در کاهش این مشکلات تلاش کنیم.

وی با طرح این سوال که در مقطع کنونی نقش بسیج فرهنگیان در شرایط نوین چیست؟ استراتژی اصلی بسیج را چرخش از نقش آفرینی در حوزه تهدید سخت به تهدید نرم عنوان کرد و گفت: بسیج پیشگام عرصه خدمت است.

مرادی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان پرچمدار کمک به کاهش و حل مشکلات و آسیب های اجتماعی در مدارس است؛ نقش آفرینی و کمک به تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بویژه مدیریت و کاهش آسیب های اجتماعی را مهم ترین نقش بسیج فرهنگیان دانست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار