مدیر کل قرآن و عترت آموزش و پرورش: بهترین مسیر برای تربیت دانش‌آموزان در تراز جمهوری اسلامی اقامه نماز است

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بهترین مسیر برای تربیت دانش‌آموزان در تراز جمهوری اسلامی را اقامه نماز دانست و تاکید کرد نماز باعث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۸۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل قرآن و عترت آموزش و پرورش: بهترین مسیر برای تربیت دانش‌آموزان در تراز جمهوری اسلامی اقامه نماز است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، محمدرضا مسیب‌زاده در پیش اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و مدرسه » و آیین تجلیل از دست‌اندرکاران و فعالان نماز مدارس و آموزش و پرورش در سنندج با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص)، گفت: «نماز فریضه واجبی است که نور چشمان پیامبر (ص)، دعای خاصان و پیامبران عظیم‌الشان الهی و بهترین اعمال برای پذیرش سایر اعمال است. مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در جلسات و پیام‌های متعدد بر نمازخوانی دانش‌آموزان تاکید دارند. رهبری در این مسیر آموزش و پرورش را از اثرگذارترین دستگاه‌ها می‌دانند و تاکید دارند که فضای مدارس را به نمازخوانی جوانان و نوجوانان مزین کنید چراکه نماز تضمن‌کننده سلامت جامعه است.»

او ادامه داد: «توجه به امر نماز در حوزه آموزش و پرورش از موضوعات بسیار مهمی است که می‌تواند از انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری کند. اگر امروز تاکید بر جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است، مهم‌ترین مسیر این امر نماز است چراکه نماز انسان را از فحشا و منکرات دور می‌کند و اگر نماز ما نماز درستی باشد قطعا آسیب‌های اجتماعی راه به جایی نخواهد برد.»

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: «سه اصل بر برنامه‌ها در حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش به صورت جدی مد نظر قرار دارد؛ اصل محوریت مدرسه یکی از این اصول است. هر فعالیتی که در مدرسه دنبال نشود و فعالیت مدرسه‌ای نباشد ابتر و راه به جایی نخواهد برد و موضوع آموزش و پرورش مدرسه و دانش‌آموزان است. اصل فراگیری در عین اثربخشی دومین اصل حاکم بر برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش است. امسال 15 میلیون دانش‌آموزان در آموزش و پرورش در کنار یک و نیم میلیون فرهنگی مشغول به فعالیت هستند. همه طرح‌های ما در این حوزه باید شامل تمام دانش‌آموزان شده و در عین فراگیری دارای اثربخشی هم باشد. اصل توسعه مشارکت و مشارکت‌پذیری سومین اصل در برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش است. در آموزش و پرورش به جد معتقدیم که به تنهایی نه می‌توانیم و نه می‌خواهیم که مسئولیت تربیت فرزندان کشور را بر عهده داشته باشیم و همه دستگاه‌ها، استانداری، امام جمعه، دفتر نماینده ولی فقیه، فرماندرای، شورای شهر و ... باید کمک و مساعدت کنند تا آموزش و پرورش فعال داشته باشیم.»

تعلیم و تربیت تمام ساحتی از اوجب واجبات و عصاره سند تحول بنیادین است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی از اوجب واجبات و عصاره این سند است و باید دانش‌آموزانی داشته باشیم که در تمامی مراتب تربیت اعم از مسائل درسی، اخلاقی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی، هنری و سیاسی تلاشگر باشند. اگر آموزش و پرورش فعال و پویایی داشته باشیم، کشور می‌تواند پویا و فعال باشد و امروز بهترین مسیر برای اینکه دانش‌آموزان تراز جمهوری اسلامی آموزش و تحویل جامعه اسلامی دهیم، نماز است.»

او گفت: «همه سال‌ها، سال نماز است. امسال در آغاز سال تحصیلی در کنار زنگ مهر و مقاومت، زنگ نماز نیز در مراسم آغازین سال تحصیلی در مدارس نواخته شد و این اتفاق انشاءالله هر ساله ادامه خواهد یافت.»

مسیب‌زاده به پیام مقام معظم رهبری در اجلاسیه بیست و هفتم سراسری نماز اشاره کرد و گفت: «تاکید رهبر معظم انقلاب ناظر بر همه سال‌هاست و باید تاکیدات ایشان محقق شود و همچنین زحمات دست‌اندرکاران امر تنها با پایان یافتن اجلاسیه خاتمه پیدا نکند.»

برپایی نماز جماعت در 72 هزار مدرسه کشور

او در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز با رویکرد نماز در وزارت آموزش و پرورش پرداخت و از برپایی نماز جماعت در 72 هزار آموزشگاه از مجموع 100 هزار مدرسه در سطح کشور خبر داد و گفت: «نماز جماعت در صددرصد مدارس کشور برگزار می‌شود.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: «برگزاری نماز جماعت در مدرسه اختیاری نیست و براساس تصویب قانون‌گذار، سند توسعه و تقویت فرهنگ اقامه نماز در مدارس کشور، زنگ نماز به مدت 30 دقیقه در برنامه رسمی و درسی مدرسه کاملا قانونی بوده و برگزاری نماز جماعت از وظایف اصلی مدیران مدارس و معلمان است.»

حضور دانش‌آموز در نماز جماعت کاملا اختیاری است

او ادامه داد: «حضور دانش‌آموز در نماز جماعت کاملا اختیاری بوده و بر حضور حداکثری آنان در نماز جماعت تاکید می‌شود و ما متولیان آموزش و پرورش وظیفه داریم شرایط برپایی نماز جماعت در مدارس را فراهم کنیم و حضور همکاران فرهنگی می‌تواند بهترین مشوق دانش‌آموزان برای حضور در نماز جماعت باشد.»

محمدرضا مسیب‌زاده در پایان اجرای زنگ نماز را از فعالیت‌های اصلی حوزه قرآن، عترت و نماز در کنار سایر برنامه‌ها دانست و از تلاش و زحمات همه دست‌اندرکاران این برنامه قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار