مخالفت شورای عالی استان‌ها با جدایی ری از تهران

تهران (پانا) - رئیس شورای عالی استان‌ها از مخالفت این شورا با جدایی ری از تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مخالفت شورای عالی استان‌ها با جدایی ری از تهران

به گزارش ایرنا، «مرتضی الویری» در حاشیه بیست و پنجمین شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران افزود: شورای عالی استان‌ها با این مسئله مخالفت کرد چرا که مسائل ما درهم تنیده است؛ هم اکنون اختلاف جمعیت روز و شب تهران پنج میلیون نفر است و یک جمعیت چند میلیون نفری، اطراف تهران را به عنوان خوابگاه خود انتخاب کرده‌اند و روزها در تهران کار می‌کنند.

وی تاکید کرد: تمام عوارض ایجاد شده این مجموعه را در بر می‌گیرد؛ رابطه بین شهر ری و تهران در هم تنیده است و نمی توان پسماند، رفت و روب شهری، فضای سبز، حمل و نقل همچنین مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر ری را از تهران جدا کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه همچنین تجریش و شمیران را نمی‌توانیم از تهران جدا کنیم، گفت: مدیریت یکپارچه شهری ایجاب می کند که مقولات این مسائل با هم دیده شود، البته می‌توانیم برای اینکه صدای مردم را بهتر بشنویم به جای اینکه یک شورای شهر ۲۱ نفره متمرکز داشته باشیم تعداد اعضای این شوراها را بیشتر کنیم و برای هر یک از محلات به طور جداگانه چیزی شبیه شورای شهر داشته باشیم.

به گفته الویری، شورایاری‌ها تا حدی این کار را انجام می‌دهند تا صدای مردم شنیده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه اعلام کرد که وزیر راه و شهرسازی با اختصاص زمین به شورای عالی استان‌ها و شوراهای استان‌ها موافقت کرده است.

وی در این باره خاطرنشان کرد: شورای عالی استان‌ها در شهر تهران فاقد یک محل برای استقرار دائمی است و در استان ها هم شورای استان‌ها به طور دائم در استانداری یا در سایر ساختمان ها مستقر هستند.

عضو شورای شهر تهران درباره کاهش آلودگی هوای تهران نیز تاکید کرد: حرکت از روش اتومبیل محوری به ریل محوری راهی برای مبارزه با آلودگی هوا است و باید سیستم حمل و نقل سالم‌تری شکل دهیم.

وی درباره حوزه‌های شهری که در حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، تاکید کرد: نخست، مسئله بازسازی بافت‌های فرسوده با عنوان بازآفرینی شهری مطرح است که در قانون برنامه ششم توسعه هم به آن اشاره شده است و حاکمیت موظف به بازآفرینی سالانه ۲۷۰ محله است.

الویری درباره تامین نیازهای مردم در ایستگاه‌های قطارهای شهری نیز یادآور شد: توسعه بر مبنای شبکه حمل و نقل باید شکل گیرد، در ایستگاه‌های مترو باید اجازه بلندمرتبه سازی دهیم و در همان ایستگاه امکانات خدماتی، تجاری و اداری وجود داشته باشد تا یک شهروند بدون اینکه ضرورت داشته باشد در شهر تردد کند و جا به جا شود در همانجا خریدهای خود را انجام دهد.

به گفته وی، این مسئله در تهران برای ایستگاه‌های مترو مطرح است و برای سایر شهرها در مراکزی که امکانات شبکه حمل و نقلی وجود دارد، قابل اجرا شدن است.

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره ساخت زمین‌های ۳۰ تا ۴۰ متری تاکید کرد: تامین مسکن با مساحت کم بر عهده وزارت راه و شهرسازی است تا شرایط ایجاد خانه‌های ارزان قیمت را مهیا کند.

بیست و پنجمین جلسه شورای عالی استان ها امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ساختمان چهار این شورا برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار