مینایی‌پور: سازمان دانش‌آموزی مهمترین و اساسی‌ترین تشکل دانش‌آموزی است

تهران (پاکدشت) - مشاور وزیر آموزش و پرورش درامور بانوان، سازمان دانش آموزی را یکی از مهم ترین ابزارها در اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی و عاطفی و دینی دانش آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۹۶۸۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مینایی‌پور: سازمان دانش‌آموزی مهمترین و اساسی‌ترین تشکل دانش‌آموزی است

فرحناز مینایی‌پور، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان در مانور تشکیلاتی گام دوم انقلاب که با حضور 1200پیشتاز درورزشگاه سرپوشیده مجتمع ورزشی حضرت علی بن ابیطالب علیه‌السلام شهرستان پاکدشت برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، دانش‌آموزان را چشم و چراغ این سرزمین بر شمرده و گفت: امید آن داریم که دانش‌آموزان امروز را در جایگاه های مهم تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در آینده ببینیم.

مینایی‌پور، ضمن تبریک به دانش آموزان بابت فعالیتهایی که در عرصه مدرسه داشتند، این فعالیت‌ها را زمینه‌ساز فعالیت‌های اجتماعی مهم برشمرد و ضمن ابراز خرسندی از این که جمعیت غالب دانش‌آموزان ایران زمین عضو مهم و حیاتی تشکل‌های دانش‌آموزی هستند، اظهار داشت: از فعالیت‌های مشارکتی اجتماعی نام بردیم و باید بگویم که مشارکت اجتماعی به معنای حضور و فعالیت آگاهانه، داوطلبانه، متعهدانه و خلاقانه در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌ها و نظارت بر آن‌ها است.

وی با اشاره به انواع مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مشارکت، حضور در عرصه‌های مهم و مختلف فعالیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین مشارکت‌ها را دارای فواید خاص برای فرد برشمرده و بر همین اساس، تصریح کرد: در فضای مشارکتی تضادها و تعارض ها کم می‌شود و جای خود را به همکاری و همدلی می‌دهد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش مشارکت اجتماعی را یکی از مهمترین ارکانی دانسته که وابستگی و همبستگی را در میان عموم افراد به وجود می‌آورد و بر همین اساس، تأکید کرد: مردم حتماً از کاری که در آن مشارکت داشته باشند، حمایت خواهند کرد.

این مقام مسول همبستگی و افزایش رفاه اجتماعی را از دیگر دستاوردهای مهم مشارکت اجتماعی برشمرده و با تاکید بر این مفهوم که در فضای مشارکتی مردم سالاری تقویت خواهد شد، گفت: مشارکت موجب تقویت احساس مسئولیت در مقابل مسائل، مشکلات و سختیهای زندگی می‌شود و اگر دانش‌آموزان ما در مسائل اجتماعی شرکت داشته باشند اعتماد به نفس آنها تقویت خواهد شد، نشاط گروهی پیدا خواهند کرد و همه این امور در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خواهد بود.

مینایی‌پور در بخشی دیگر از سخنان خود، مدرسه را یکی از مهم‌ترین مکان‌های بسترساز در حوزه مشارکت های اجتماعی برشمرده که نوجوانان به عنوان بخش عمده ای از جامعه ما، مهمترین ابزار در اختیار مدرسه هستند و بر همین اساس گفت: امروز نوجوانان ما بیشترین وقت مفید خود را در مدرسه می گذرانند.

وی تربیت انسانی را منجر به ساخت شهروندی حرفه‌ای که از مهمترین کارکردهای مدرسه است دانسته و با اذعان به این امر که این شهروند اجتماعی در مواجهه با مشکلات، به گونه‌ای تربیت خواهد شد که منطقی فکر کند و بیاندیشد، افزود: تربیت انسانی که بتواند عاقلانه در مواجهه با مشکلات زندگی تصمیم بگیرد از رسالت‌های اصلی مدرسه است و سنگ بنای تربیت این شخصیت در پله نخست بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.

مینایی‌پور آموزش و پرورش را مسئول تربیت افراد جامعه در بهترین سن یادگیری برشمرده و با تأکید بر این مفهوم که آموزش و پرورش ما باید انسانهای آگاه مشارکت جو و حساس نسبت به مسائل جامعه، علاقه مند به تعامل و گفتگو و حضور داوطلبانه در همه زمینه‌ها را تربیت کند، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا چنین انسان‌هایی را از خروجی آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی با اذعان بر این امر که برنامه‌ریزان حوزه تعلیم و تربیت برای تحقق پیدا کردن مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و نوجوانان، اقدام به تشکیل تشکل‌هایی در میان دانش‌آموزان و در مدرسه نموده‌اند تا بتوانند زمینه تشکیل شخصیت اجتماعی و مشارکت عمومی دانش‌آموزان را فراهم آورند، اظهار داشت: می‌توان از سازمان دانش‌آموزی به عنوان مهمترین و اساسی ترین تشکل ها نام برد.

مینایی پور سازمان دانش آموزی را یکی از مهم ترین ابزارها در اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی و عاطفی و دینی دانش آموزان برشمرده و بر همین اساس تصریح کرد: آموزش و پرورش کوشیده است تا زمینه‌های مشارکت دانش آموزان در همه زمینه ها، از جمله اعتقادی اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و هنری فراهم آورد.

وی پیشتازان سازمان دانش‌آموزی را یکی از مهم‌ترین ابزارهای در دست آموزش و پرورش برای تربیت شخصیتی اجتماعی از دانش‌آموز برشمرده و بر همین اساس، تأکید کرد: حضور در تشکل‌های دانش‌آموزی زمینه حضور آگاهانه دانش‌آموز در سطح اجتماع را فراهم می‌آورد و وظیفه خویش می‌دانم تا از همه دست‌اندرکاران این حوزه تقدیر و تشکر کنم.

مینایی پورترغیب و تشویق دانش‌آموزان در جهت عضویت در تشکل‌های موجود سازمان دانش آموزی را از مهمترین وظایف معلمان و مربیان مدارس دانسته و بر همین اساس، یادآور شد: دانش‌آموزان حاضر مدارس می‌بایست با شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های خویش در یکی از تشکل‌های موجود در عضو شوند تا زمینه مشارکت خویش در اجتماع را فراهم آورند.

این مقام مسئول، ضمن ابراز تأسف از نمایش مشارکت اجتماعی پایین زنان و دختران ایران در آمارهای موجود، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش می‌بایست با آموزش‌های لازم به دختران و زنان آنان را در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی حساس کند، گفت: آموزش و پرورش با شناسایی این استعداد‌ها می تواند زمینه‌های مشارکت اجتماعی زنان و دختران ایرانی را در حوزه‌های مختلف بیش از پیش فراهم آورد.

مینایی پور در پایان با تاکید بر این که در دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش با مشارکت معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری اقدام به برگزاری دوره آموزشی افزایش مشارکت اجتماعی دختران نموده است، گفت: این دوره در سال گذشته به صورت محدود در استان ها ایجاد شد و امید آن داریم تا بتوانیم این روحیه را در کشور گسترش دهیم.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار