گفت‌وگوی دانش‌آموزان ایرانی و ژاپنی با موضوع فرهنگ، طبیعت و محیط‌زیست

تهران (پانا) - گفت‌وگوی دانش‌آموزان ژاپنی و ایرانی درباره فرهنگ، طبیعت و محیط‌زیست ایران و ژاپن با حضور غلامرضا کریمی، قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل بین مجتمع بین‌الملل دختران تهران و مدرسه (Wakagi) ژاپن از طریق اسکایپ انجام شد.

کد مطلب: ۹۶۷۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌وگوی دانش‌آموزان ایرانی و ژاپنی با موضوع فرهنگ، طبیعت و محیط‌زیست

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، در این برنامه غلامرضا کریمی از دانش‌آموزان ژاپنی درخواست کرد تا اطلاعات خود را نسبت به ایران افزایش دهند. او خطاب به آن‌ها ابراز امیدواری کرد تا در آینده بتوانند به ایران سفر کنند.

در این گفت‌وگو دانش‌آموزان ژاپنی با توجه به پوشش اقوام ایرانی، درباره پوشش سوال پرسیدند که درباره پوشش و حجاب در فرهنگ اسلامی توضیح داده شد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور این برنامه را برای آشنایی و شناخت بیشتر فرهنگ‌های ایران و ژاپن مثبت ارزیابی کرد و گفت: «مردم ایران احترام زیادی برای مردم ژاپن قائل هستند، به دلیل اینکه آن‌ها مشابه ایرانی‌ها، به فرهنگ و سنت خودشان پایبند و برای آن احترام قائل هستند و به سرعت جذب فرهنگ‌های دیگر نمی‌شوند و سعی می‌کنند به آداب و رسوم خودشان احترام بگذارند. بنابراین مشابهت فرهنگی بین مردم ایران و ژاپن وجود دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار