تلاش یک معلم برای کاربردی کردن طرح «دادرس»

تهران (پانا) - طرح ملی دادرس مخفف (دانش آموز آماده در روز های سخت)، طرحی است که سازمان هلال احمر با همکاری سازمان آموزش و پرورش در کلاس های هشتم راهنمایی اجرا می کند. 

کد مطلب: ۹۶۶۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تلاش یک معلم برای کاربردی کردن طرح «دادرس»

در این میان معلمی فداکار به دلیل احساس نیاز دوباره دانش آموزان به این مطالب با بخشیدن بخشی از زمان کلاس خود به اینگونه مطالب سعی دارد نیاز دانش آموزان را برطرف می کند.
رشید گلینی، معلمی با ۳۰ سال سابقه خدمت و دارای مدرک کارشناسی جامعه‌شناسی است.
وی ۶ سال است که این طرح را در پایه دهم اجرا می کند. اوبر این باور است که این مباحث باعث تکمیل معلومات قبلی دانش آموزان و کاربردی شدن آنها در زندگی روزمره است.
رشید گلینی در رابطه با اهدافش گفت: به اهدافم رسیده ام ولی نتیجه اصلی آن در محل زندگی دانش آموزان اتفاق می افتد. سعی من بر این است که دانش‌آموزان در مواقع بحران بتوانند حداقل به خود و خانواده شان کمک کنند.
او اهداف دیگری نیز دارد که به گفته خودش عبارتند از:
۱_ حضور و آموزش از طرف بسیج.
۲_ برگزاری کلاس های آموزشی از طرف نیروی انتظامی و مباحث پیشگیری از وقوع جرم از طرف پلیس فتا.
۳_ آموزش مسائل اجتماعی به دانش آموزان.
طرح دادرس مجریانی دارد که در مدارس حضور می یابند.
ابوالفضل زارعی از اعضای نیرو هلال احمر است که ۵ سال است در آنجا خدمت می کند. او در مصاحبه خود درباره این طرح گفت: این طرح فقط در پایه هشتم برگزار می شود.
وی افزود: این طرح در۱۶ ساعت با هدف کمک و گسترش مهارت های امدادی دانش آموزان بدلیل اتفاقاتی مانند: زلزله، آتش سوزی و.... که در مدارس رخ داده است از سال ۱۳۹۱ به طور آزمایشی شروع به فعالیت کرد و در سال های۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ گسترش پیدا کرده و به عنوان طرحی اصلی شناخته شد.
مراحل آموزش این طرح دادرس به شرح زیر است:
۱_ آموزش پناه‌گیری
۲_ ارزیابی و کنترل علایم حیاتی
۳احیای قلبیریوی
۴_ خونریزی
۵_ شکستگی و آتل بندی
۶_ حمل مصدوم
۷_ اطفاء حریق
۸_ اسکان اضطراری

*مرتضی شفقی، خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۳

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار