معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش فارس تأکید کرد:

لزوم توجه به امکانات منطقه‌ای در گرایش دانش آموزان به انتخاب رشته تحصیلی

شیراز(پانا)_ معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش فارس گفت : ازآنجاکه فارس بیشترین جمعیت عشایر را دارد و شیراز ازلحاظ ظرفیت علمی و فنی یکی از بهترین دانشگاه‌های دامپزشکی کشور رادار است، بنابراین باید گرایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و به‌ویژه گرایش به رشته‌های علوم کشاورزی افزایش یابد .

کد مطلب: ۹۶۶۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به امکانات منطقه‌ای در گرایش دانش آموزان به انتخاب رشته تحصیلی

فرهاد اسماعیلی در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات رشته‌های کشاورزی که با حضور مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش‌وپرورش فارس با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد ، بیان داشت: دانش آموزان باید با توجه به امکان‌سنجی منطقه خود ادامه تحصیل دهند تا خدمات مناسب و مؤثری برای شهر خود داشته باشند.

اسماعیلی اضافه کرد: هدف از برگزاری این نشست ،بررسی راهکارهای ارتقاء سطح همکاری‌های بین مراکز آموزش تحقیقاتی و کاربردی وزارت جهاد کشاورزی با آموزش‌وپرورش فارس و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این مراکز باهدف به‌روزآوری آموزش هنر آموزان و هنرجویان رشته‌های کشاورزی در قالب برپایی کارگاه‌های آموزشی است.

او با بیان اینکه در استان فارس ۱۳۵۳ هنرجو در رشته کشاورزی مشغول به تحصیل هستند ، گفت : بهتر است با تشکیل کارگروهی، از ظرفیت اداره کل عشایر و سپاه عشایر نیز بهره ببریم .

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش فارس خواستار همکاری بیشتر بین مراکز آموزشی وابسته به جهاد کشاورزی با حوزه فنی حرفه‌ای و کاردانش فارس شد .

اسماعیلی در زمینه همکاری کامل حوزه کاری خود و پژوهش سراهای دانش‌آموزی با مرکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرد.

رئیس اداره آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌وپرورش فارس نیز با تأکید بر اینکه هنرستان‌های کشاورزی و رشته‌های کشاورزی مانع از خالی شدن روستاها از سکنه می‌شوند،گفت: اگر به دنبال استقلال غذایی کشور هستیم لازم است وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری مناسب و حمایت همه‌جانبه از هنرستان‌های کشاورزی سراسر استان داشته باشد تا بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی این مراکز آموزشی باشیم .

محمدرضا فرهادی با اشاره به همکاری بین اداره آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌وپرورش استان با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی سازمان‌های کشاورزی و سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، گفت: این همکاری باهدف تعریف بوم رشته‌ها و آموزش رشته‌هایی متناسب با نیاز بازار کار است که می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

معاون آموزشی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به اینکه هدف ما تربیت کشاورزان آینده هست و این امر در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است ،در بحث آموزش برون‌سپاری تمام مراکز این وزارت آماده همکاری با وزارت آموزش‌وپرورش می‌باشد.

ارکیده حیدر نژاد افزود : وزارت جهاد کشاورزی آمادگی افزایش ظرفیت پذیرش هنرجو در مرکز علی‌آباد کمین را برای سال تحصیلی آینده در دستور کار خود قرار داده است.

او همچنین خواستار تعیین کار گروهی تخصصی با حضور کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی بعثت و آموزش‌وپرورش به‌منظور تولید محتوای استاندارد آموزشی ویژه دانش آموزان شاخه‌های کاردانش سراسر کشور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار