دستیابی به حیات طیبه هدف غایی آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دست یابی به حیات طیبه هدف غایی این نهاد است که بتواند در آن دانش آموزان را به ابعادی از زندگی اجتماعی و فردی برسند که قرب الی الله را در پی دارد.

کد مطلب: ۹۶۶۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دستیابی به حیات طیبه هدف غایی آموزش و پرورش است

ابراهیم محمدی روز سه شنبه در یادواره گرامیداشت شهدای فرهنگی و دانش آموزی پلدشت با ارائه سخنانی در ارتباط با ماموریت حوزه تعلیم و تربیت و ارتباط این حوزه با حیطه ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش اموزی و فرهنگی استان افزود: مستکبران بعد از شکست همه طرح ها و توطئه هایشان در صدد نفوذ در جوانان کشور با هدف نفوذ به بدنه جامعه برآمده‌اند تا بتوانند بدین وسیله به نظام اسلامی ضربه بزنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این زمینه نقش اساسی دارند تا این پروژه با شکست مواجه شود و اینجا نقش ما به عنوان مربیان و متربیان تعلیم و تربیت خود را بهتر نشان می دهد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش ماموریتش این است که به عنوان بزرگترین نهاد تعلیم و تربیت، زمینه تربیت دانش اموزان را به بهترین وجهی انجام دهد و در یک دوره12 ساله دانش آموزان به ابعادی از زندگی اجتماعی و ملی فردی برساند که حیات طیبه است.

محمدی بیان کرد: حیات طیبه یعنی زندگی توام با آرامش، آسایش، ایمان، صداقت و الهام گرفته از درس ایثار و شهادت و زندگی؛ و دانش آموزان شهید به مراتبی از حیات طیبه رسیده بودند که به این فیض نائل شدند.

وی اظهار داشت: بحث مقاومت و پایبندی به آن لازمه قرار گرفتن در برابر استکبار در زمان کنونی است.

وی ادامه داد: ما مربیان و متربیان و دانش آموزان و جامعه تعلیم و تربیت باید از ایثار و شهادت و ایمان و اعتقادات این شهدا درس بگیریم و یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز یاد آوری خاطرات و برگهای زرین انقلاب به قشرجوان است.

محمدی بیان کرد: در برنامه درس ملی ما یکی از اهداف این نهاد برای الهام گرفتن دانش آموزان از ایثارگریهای شهدای کشور است.

وی با بیان اینکه 13 آبان در بردارنده سه رویداد مهم است که برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامیست افزود: مناسبت اول 13 ابان 1343 بود که ریشه استکبار ستیزی از همان زمان شروع شد و بی مناسبت نیست که این روز را روز ملی استکبار ستیزی معرفی کردند.

وی با اشاره به لایحه کاپیتولاسیون و نحوه تبعید امام راحل به ترکیه بیان کرد: 13 آبان 1357 نیز دانش آموزان و دانشجویان به فرمان امامشان لبیک گفته و در صحنه حاضر شدند و در این راهپیمایی شهید شدند و پایه و بنای استکبار ستیزی و پایبندی به منویات امام و ایثار و شهادت از همان روز بین دانش آموزان آغاز شد و آنها از همان زمان درس ایثار و مقاومت را آموختند و به سایرین نیز یاد دادند .

محمدی با بیان اینکه 13 آبان 1358 انقلاب دوم نامیده می شود گفت: آمریکا سیلی محکمی از تسخیر لانه جاسوسی خورد و از همان روز در صدد تلافی این اقدام ملت ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار