معاون رئیس جمهور عنوان کرد؛

اشرف بروجردی: کتاب باید وارد سبد کالای خانوار ایرانی شود

لزوم گسترش کتابخوانی

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: کتاب باید وارد سبد کالای خانوار ایرانی شود و امروز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، گسترش کتابخوانی درجامعه یک ضرورت است.

کد مطلب: ۹۶۴۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اشرف بروجردی: کتاب باید وارد سبد کالای خانوار ایرانی شود

به گزارش مهر، اشرف بروجردی عصر روز چهارشنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه ملی کتاب استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: عرصه دانش امروز در حوزه کتاب، در حوزه ابزار دیداری، ابزار شنیداری در حوزه فضای مجازی گسترش پیدا کرده است. اما آنچه که می تواند برای یک ملت به عنوان یک ذخیره و یک پشتوانه محفوظ بماند آن چیزی است که در کتاب نوشته می‌شود و برای بشریت به عنوان یک سرمایه ارزشمند و ماندگار تلقی می گردد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: همه بر این واقف هستیم، که امروز فرهنگ و یا به عبارتی دیپلماسی فرهنگی می‌تواند کارآمدتر از دیپلماسی سیاسی عمل کند. چون حوزه فرهنگ، حوزه نخبه پروری، بر مدار گفت و گو و گسترش اندیشه بشری است.

بروجردی خاطرنشان کرد: این ارزش ها باید توسط ما به آیندگان انتقال پیدا کند این رسالت همه ما است، که تجارب بشری را به نسل بعد انتقال دهیم. همچنان که موظف هستیم که دانش بشری را به نسل بعد منتقل کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان داشت: در جامعه اخلاقی، فرهنگی و ارزشی ما متاسفانه می‌بینیم که سبد مصرف کالای خانواده فاقد کتاب است. بسیار اندک هستند خانواده هایی که کتاب را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه کتابخوانی را در جامعه بپرورانیم، راه‌های زیادی مطرح شده است، از جمله اینکه هزینه ها باید کاهش پیدا کند، قیمت کتاب باید ارزان شود، کتاب باید در دسترس عموم قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: اما آنچه که می تواند این فرهنگ و دانستن، علم و دانش و خواندن را در جامعه نهادینه کند این است که خانواده یعنی پدر و مادر این رویه را در فرزندانشان بپرورانند و به او منتقل کنند. البته در کنار این موضوع مدرسه هم نقش بسیار مهمی می تواند ایفا کند.

بروجردی خاطرنشان کرد: برپایی اینگونه نمایشگاه های کتاب فرصت بسیار مناسبی است و چنین فرصتی را مغتنم بداریم و مردم این سرزمین از این فرصت بهره لازم را ببرند. آنچه که مهم است در مقابل سوال و طرح اندیشه های نوین جامعه باید زمینه را فراهم کنیم که این هنر مدیران جامعه است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: اگر کتابخوانی گسترش پیدا کند، بسیاری از خشونت ها، ناهنجاری ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند، چرا که از طریق دانش و کتابخوانی مردم گفت وگو و مدارا را می آموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار