افتتاح مدرسه سه کلاسه خیرساز در خلخال به همت پزشک نمونه کشوری و مادرش

اردبیل (پانا) - سیصد و نود و چهارمین مدرسه خیرساز استان اردبیل با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در روستای مزه‌جین از توابع بخش مرکزی خلخال به بهره‌برداری رسید

کد مطلب: ۹۶۳۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مدرسه سه کلاسه خیرساز در خلخال به همت پزشک نمونه کشوری و مادرش

مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس اردبیل در این مراسم با تجلیل از همت خیران مدرسه‌ساز شهرستان خلخال در توسعه فضاهای آموزشی بویژه در مناطق محروم روستایی گفت: پس از مدرسه سه کلاسه روستای منامن در بخش خورش‌رستم این دومین مدرسه سه‌کلاسه خیرساز در خلخال است که به دست دکتر علی عبدالحسین‌زاده، پزشک نمونه سال ۹۸کشور و با همت مادر این پزشک در این روستا ساخته شده است.

دولت لطفی تصریح کرد: حصارکشی محوطه مدرسه و همچنین تهیه رادیاتور پکیج برای تجهیز سیستم گرمایشی مدرسه را نیز اداره کل نوسازی استان امسال انجام می‌دهد.

او افزود : برای ساخت این مدرسه در مدت شش ماه چهار میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال از محل فروش ساختمان مسکونی این پزشک هزینه شده است.

مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان همچنین با قدردانی از خانواده اثباتی، خیر اهداکننده زمین این مدرسه افزود: مدرسه روستای مزه‌جین در ۲۴۰متر زیربنا با به‌کارگیری بهترین مصالح ساختمانی احداث شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم احداث مدارس به همت خیران را عامل توسعه علمی منطقه دانست و گفت: نه تنها این یک هدیه، بلکه سرمایه‌گذاری از سوی خیرین برای آبادانی علمی این کشور است.

بشیر خالقی به تغییر جایگاه منطقه‌ای کنکور خلخال از جایگاه ۲ به جایگاه سه اشاره کرد و افزود: امسال با این تغییر شاهد پیشرفت چشمگیر قبول‌شدگان خلخالی در رشته‌های مناسب و راهیابی بیش از ۲۰۰نفر از دانش‌آموزان این منطقه به بهترین دانشگاه‌های کشور بودیم.

در ابتدای این مراسم مدیر آموزش و پرورش منطقه خلخال، با قدردانی از همت بلند خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز شهرستان، از روند تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدارس خلخال و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار