مهاجرانی: سمن انجمن اولیا و مربیان از جلوه‌های مدرن مشارکت مدنی است

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان مدرسه خوب را مدرسه‌ای دانست که انسان را برای همه امور تربیت کند. او تاکید کرد برای رسیدن به این هدف والای تعلیم و تربیت، ورود انجمن و تصمیم‌گیری مشارکتی بسیار اهمیت دارد.

کد مطلب: ۹۶۰۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرانی: سمن انجمن اولیا و مربیان از جلوه‌های مدرن مشارکت مدنی است

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، فاطمه مهاجرانی در مراسم انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدرسه علامه حلی 2 دوره دوم متوسطه (استعدادهای درخشان) با اعلام ضرورت وجودی نهاد انجمن اولیا و مربیان که یک سمن رسمی است گفت: «این نهاد بدون تردید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و وجود نهادهای اینگونه در مدرسه یکی از مدرن‌ترین جلوه‌های مشارکت مدنی است.»

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: «خانواده و مدرسه دو بال برای انسان امروز هستند که باید او را از تهدیدها حفظ و به او توان پریدن بدهند.»

او گفت: «قرار بر این نیست که خروجی مدارس استعدادهای درخشان رتبه اول کنکور یا مدال‌آور باشد، بلکه هدف تربیت یک انسان همه‌جانبه و با مهارت‌های لازم برای بودن، زندگی در اجتماع و چگونه زیستن است.»

مهاجرانی افزود: «فرایند برای ما اهمیت ویژه دارد و نتیجه با وجود مهم بودن در اثر درستی مسیر و فرایند تعلیم و تربیت ایجاد می‌شود و تربیت انسان والا باید نتیجه این فرایند باشد؛ یعنی یک انسان تمام ساحتی که در شرایط خاص بتواند تصمیم درست را بگیرد و درست عمل کند، مدرسه خوب هم مدرسه‌ای است که انسان را برای همه امور تربیت کند، انسانی که روحیه خلاقیت داشته باشد. ایجاد این فضا یکی از اهداف مشارکت انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس است.»

او ایجاد فضای گفت‌وگو و تضارب آرا و صحبت درباره منافع مشترک ملی و دانش‌آموزان و منابع انسانی کشورمان را هدف این تشکل دانست و گفت: «این انجمن در تصمیم‌گیری مشارکتی وارد می‌شود که بسیار دارای اهمیت و تأثیرگذاری مستقیم بر تعلیم و تربیت و رسیدن به اهداف والای آن که در سند تحول بنیادین آمده، است.»

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: «اگر خروجی سیستم آموزشی انسانی باشد که نتواند از زیبایی‌های زندگی استفاده کند، زیبایی بسازد و زیبا زندگی کند از هدف‌مان دور شده‌ایم، تشخیص حق و حقیقت، خردمندی، مهارت‌مندی، دیدن موضوعات از بالا و منظر بلند مشخصه انسان کامل و تمام ساحتی و هدف تعلیم و تربیت است.»

او گفت: «برای رسیدن به این هدف‌ها و دیگر اهداف والای تعلیم و تربیت مشارکت خانواده در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و عمل هماهنگ و هم‌راستا با این هدف والا موردنیاز است.»

شعار امسال ما در آموزش و پرورش برای خانواده‌ها "مشارکت در مدرسه حق ما" است

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: «خانواده‌ها باید در کنار تصمیم گیران آموزش و پرورش حضور داشته باشند و نقش ایفا کنند. شعار امسال ما در آموزش و پرورش برای خانواده‌ها "مشارکت در مدرسه حق ما" است.»

نورعلی عباسپور در این مراسم گفت: «مطالبات خانواده از طریق انجمن‌های اولیا و مربیان قابل پیگیری است، این انجمن یک تشکل غیردولتی است که دارای مسئولیت‌ها و اختیارات قابل توجه ای است و نباید کارکرد آن محدود به پیگیری مطالبات فقط از طریق آموزش و پرورش باشد، بلکه بخش مهمی از تصمیم گیری‌ها در خارج از آموزش و پرورش است و انجمن‌ها باید ارتباط بیشتری با سایر نهادها و ادارات و مجلس و... داشته باشند و بر پیگیری مطالبات و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت تأثیر گذار باشند.»

او در پایان تاکید کرد: «باید از ظرفیت عظیم برای سامان دادن به این حوزه بیشتر استفاده شود.»

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تلاش مسئولانه خانواده‌ها در مدارس استعدادهای درخشان تشکر ویژه کرده و نقش نیروی انسانی را در توسعه یک کشور و یک ملت مهم دانست.

مراکز پرورش استعدادهای درخشان یکی از زیربنایی‌ترین بخش‌های تولید نیروی انسانی کیفی است

عبدالرضا فولادوند راد گفت: «کشور ما یکی از سرآمدترین تولیدات نیروی انسانی دنیا را دارد و مراکز پرورش استعدادهای درخشان یکی از زیربنایی‌ترین بخش‌های تولید نیروی انسانی کیفی و سرآمد است.»

او همچنین ادامه داد: «همکاری خانواده‌ها در این امر مهم نیاز اصلی ماست و باید تلاش کنیم با نگرش جدید و در راستای جذب کمک و مساعدت‌های معنوی اولیا حرکت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار